به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد و طرح گفت وگوی ملی خانواده استان بوشهر با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: افزایش تعداد تشکل های غیردولتی و تقویت این نهادهای مردم نهاد در استان بوشهر بیانگر توجه دولت یازدهم و دوازدهم به نقش مشارکت مردم در انجام امور است.
گراوند اضافه کرد: براساس نگاه دولت تدبیر و امید حل مشکلات مردم جز با مشارکت و همراهی آنان امکان پذیر نیست به همین دلیل برای استفاده ازاین ظرفیت تلاش می شود، امکانات و زیرساخت های مورد نیاز در اختیار این تشکل ها قرار گیرد.
استاندار بوشهر یادآور شد: با هدف روان سازی امور تلاش شده مجوز تاسیس تشکل های غیردولتی در زمان مقرر و در یک فاصله 41 روزه صادر شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اهتمام دولت نسبت به تشکیل سازمان های مردم نهاد امروز هیچ تشکلی در استان بوشهر در نوبت گرفتن مجوز نیست.
گراوند با اشاره به تاسیس خانه سازمان های مردم نهاد در استان بوشهر گفت: برگزاری جشنواره 'شهرآبی' با حضور 22 تشکل مردم نهاد، اجرای پیشنهاد طرح نشاط اجتماعی با مشارکت شهرداری و راه ندازی مرکز رصد اجتماعی با هدف کاهش آسیب ها از جمله کارهای انجام شده در این استان است.
وی یادآور شد: تلاش می شود طرح نشاط اجتماعی در سطح روستاها با همت و همکاری دهیاری های استان بوشهر نیز اجرا شود.
گراوند افزود: جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر است که ۵۲ درصد این جمعیت را مردان و ۴۶ درصد را بانوان تشکیل می دهند که این میزان جمعیت با احتساب میزبانی شاغلان صنعت نفت و گاز در این استان است.
وی با اشاره به مشارکت مثبت بانوان درعرصه های اقتصادی استان بوشهر گفت: ۳۱۱ تعاونی بانوان دراین استان فعال است که ۹۸ مورد آن در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
استاندار بوشهر اظهار کرد: اعتقاد داریم برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان از حوزه های مختلف سمن ها و بخش های صنفی بهره مند شویم.
گراوند بیان کرد: دراین ارتباط تفاهم نامه ای با کانون وکلا برای فعالیت در زمینه آگاهی رسانی حقوق شهروندی امضا شده است.
وی بیان کرد: اگر جامعه نسبت به حقوق خود آگاهی داشته باشد می تواند در یک فضای آرام با چاشنی مطالبه گری به حقوق خود برسد.
گراوند گفت: یکی از برنامه های مهم ما در استان بوشهر تقویت نقش بانوان در جامعه است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: 50 درصد تشکل های غیردولتی تشکیل شده در استان مربوط به بانوان است.
فاطمه دهقانی با اشاره به تاکید دولت درباره توسعه تشکل های غیردولتی افزود: سازمان های مردم نهاد بهترین فضا و عرصه برای فعالیت زنان در عرصه های اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 6 سازمان مردم نهاد در استان بوشهر از معاونت امور زنان و خانواده اعتبار گرفتند گفت: یکی از طرح های موفق در استان بوشهر طرح تاب آوری است که تلاش می شود مرحله دوم آن نیز با موفقیت در استان عملیاتی شود.
وی با اشاره به اهمیت طرح شبکه سازی سازمان های مردم نهاد یادآور شد: انتظار می رود طرح شبکه سازی سازمان های مردم نهاد هرچه زودتر با هدف بهبود روند کار با همت معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده
به سرانجام برسد.
وی تاکید کرد: انتظار می رود با نگاه ویژه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، بوشهر به عنوان نخستین استان و بصورت پایلوت در آن طرح شبکه سازی سازمان های مردم نهاد اجرا شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.