به گزارش خبرآنلاین، علیرضا رئیسی در نشست شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: با توجه به مسیر طی شده توسط دانشگاه‎های دیگر باید دانست مراکز رشد متعلق به دانشگاه است و همه معاونت‎ها در پیشبرد آن مسئول هستند و معاونتی که ازنظر سازمانی به آن نزدیک‌تر است به‌عنوان متولی پیشبرد فرآیندها محسوب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: برای تحقق این چشم‌انداز می‎توان از نیروهای کارآمد سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و حتی خارج از کشور نیز استفاده کرد.

وی افزود: بستر این همکاری لازم است تهیه و به‌گونه‌ای تنظیم شود که موجب سهولت این همکاری شود و به‌منظور عملیاتی کردن ایده‌های خوب لازم است ارتباط با مراکز علمی تقویت شود و به‌عنوان‌مثال امکان تبادل استاد و دانشجو فراهم شود.

دکتر رئیسی حمایت از فناوران را از برنامه‎های اصلی دانشگاه دانست و افزود: ما با تمام توان از این حوزه حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: باید دید ما واقع‌گرا باشد و سرمایه‎گذاری در این حوزه را پیش‎بینی کنیم. به این معنی که باید شکست‌ها را هم بپذیریم تا مسیر پیشرفت تا موفقیت را بپیماییم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بررسی علل شکست‎ها و هزینه‎های به موفقیت نرسیده راهکاری برای پیشگیری از آن است و فناوران باید بدانند که دانشگاه در این مواقع نیز از ایشان حمایت می‎کند.

دکتر افشین استوار معاون تحقیقات و فناوری به تشریح فعالیت‎های انجام‌شده در زمینه فناوری در سال ۹۵ پرداخت و پس از ارایه گزارشی از برنامه عملیاتی حوزه فناوری در سال ۹۶، گفت: مرکز رشد دانشگاه آماده افتتاح است و با حضور یکی از مقامات وزارتی به‌زودی شروع به کار خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 830443
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.