به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری چهارشنبه در همایش اخلاق گزینش گری در استان بوشهر افزود:مسئولان گزینش ادارات نقش مهم و موثری در کارایی دستگاه به دلیل انتخاب درست و انحطاط جامعه در اثر بد گزینی دارند.
وی با بیان اینکه تعالی کشور وابسته به نیروی انسانی کارآمد است، اضافه کرد: خوبی ها، بدی ها، اختلاس ها، مفاسد اقتصادی و رابطه های غیر مناسب برمی گردد به اینکه نیروی انسانی ما دارای چه ویژگی هایی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه جامعه با قحط الرجال روبه رو نیست تاکید کرد: درانتخاب افراد برای مناصب و پست ها باید گزینش ها به درستی و براساس توانمندی افراد انجام شود.
وی گفت: اگر در مسیر گزینش فردی متوجه توانمندی فرد دیگری شویم باید در انتخاب خود تجدید نظر کرد و متناسب با حساسیت کار فرد واجد شرایط را انتخاب کرد.
حسینی بوشهری افزود: تضییع اصول، جایگزینی مسائل فرعی به جای مسائل اصلی و قراردادن آدم های پست در راس امور و عقب راندن آدم های شایسته از جمله عوامل انحطاط حکومت هاست.
وی یادآورشد: نیروی انسانی کارامد دارای نجابت، پاکدامنی و عفت، اصالت خانوادگی، حسن سابقه، دوراندیشی و ژرف نگری، نظرنداشتن به مطامع مادی، متوجه مسائل روز، تنگ نظر و اهل مسامحه نیست.
حسینی بوشهری ادامه داد: در گزینش افراد ضمن در نظر گرفتن خدا و به دور از اعمال سلیقه ها باید هوشمندانه، عاقلانه و دقیق انجام شود نه آن چنان سهل انگاری و نه آنچنان سخت گیری شود.
حسینی بوشهری تصریح کرد: درسایه گزینش افزایش بهره وری، ارتقای کارایی سازمان، تامین نیازها در چارچوب قانون، مطلوبیت وضعیت نیرو، پائین بودن میزان ریزش نیرو، کاهش هزینه های مختلف نظارت و تخلف ها و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی انجام می شود.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان گزینش باید حق الناس، حق مردم و حق جامعه اسلامی را با انتخاب نیروی انسانی برای پست های مناسب ادا کنند.
دبیرهیات عالی گزینش کشور نیزگفت:بعد از انقلاب با راه اندازی هسته های گزینش وانتخاب افراد مومن برای این پست تلاش شد نیروهای سالمی که به درد انقلاب بخورند در دستگاههای اجرایی گزینش شوند.
اسدالله وطنی افزود: بعد از گزینش افراد باید برسلامت کار آنها در طول تصدی پست نظارت کافی انجام شود تا افراد دچار انحراف نشوند.
وی با بیان اینکه میزان حال فعلی افراد است گفت:اگر کسی سال های قبل موردی داشته و آن اصلاح شده در گزینش نباید دچار مشکل شود.
وطنی یادآورشد: مسئولان گزینش باید مسائل سیاسی، اعتقادی و اخلاقی افراد را بررسی کنند و دخالتی در مسائل اداری افراد نکنند.
وی گفت: افرادی که از نظر اداری مشکل دارند نباید صلاحیت گزینشی آنان نیز زیرسوال برود.
وطنی افزود: گزینش گری مستلزم برخورداری از هوش و زیرکی است و گزینشگر زیرک کسی است که خودشناسی را مقدم بر شناخت دیگران می داند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.