به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم تشکری روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در فرمانداری گناوه افزود: شکی وجود ندارد که در حوادث اخیر دست هایی پشت پرده وجود دارد اما از جامعه رخت خواهد بست و مطمئن باشند با انجام کارهای غیراخلاقی، ضدارزشی، تخریب اموال عمومی، تهمت زدن و فحاشی راه به جایی نخواهند برد.
وی گفت: در جامعه یکسری مسایل و مشکلات و نواقصی وجود دارد اما قضیه ای که بدین شکل می بینیم بصورت هدایت شده از جاهای دیگر است.
مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان بوشهر اظهارکرد: دشمنان و مخالفان نظام و انقلاب نمی توانند امنیت و آرامشی را که در کشور وجود دارد مشاهده کنند و وقتی بینند که در همه اطراف ایران درگیری و ناامنی است، اقدام به توطئه می کنند.
وی با بیان اینکه ضامن عزت و آرامش و امنیت در کشور روحیه ایثار و شهادت است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارزشمندترین، پاک ترین و نورانی ترین فعالیت است که نباید این فرصت بزرگ را که خداوند در اختیارمان گذاشته ازدست دهیم.
تشکری، به تاریخچه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت اشاره کرد و گفت: وقتی نگاه مختصری به این مساله مهم می کنیم می بینیم چه شخصیت های بزرگی در طول تاریخ جزو مروجان فرهنگ و ایثار شهادت بودند و امروز نیز ما در این جرگه قرار گرفتیم و این افتخاری بزرگ است.
مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان بوشهر گفت: مسئولینی که مسئولیت در قبال شهدا دارند اگر خدای ناکرده دربرابر آن کاهلی و تساهلی انجام شود در فردای قیامت باید پاسخگوی همه این عزیزان باشند.
وی اظهارکرد: همه مردم در قبال خون شهدا مسئول هستند و ارزش های ایثارگران را باید پاس بدارند و این فرهنگ در جامعه نشر داده شود.
تشکری بیان کرد: از همه دستگاههای عضو شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انتظار و توقع داریم از تمام ظرفیت های خود در انجام این امر مهم استفاده کنند.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: این بنیاد به عنوان دبیر شورای ترویج فرهنگ و ایثار به تنهایی نمی تواند این مسئله مهم و گسترده را انجام دهد و وظیفه همگان است که مشارکت کنند.
وی افزود: استفاده از فضاهای محیط شهری نظیر نصب تمثال تصاویر و تابلوهای شهدا، نامگذاری اماکن و میادین به نام شهدا، بهره گیری از ظرفیت های هنری، فیلم و تئاتر از عمده راهکارهایی است که باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکار گرفته شود.
تشکری اظهارکرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دهه اول اسفند ماه امسال جشنواره سراسری با موضوع تئاتر در استان برگزار خواهد شد که در چندین شهر از جمله گناوه نیز بخشی از این برنامه انجام خواهدشد.
وی گفت: تهیه فیلم از خاطرات شهدای دانش آموز مدرسه شهدای فتح المبین گناوه بهترین سوژه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در دستور کار این بنیاد قرار دارد.
فرماندار و رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت گناوه هم گفت: همه ما وظیفه داریم در خدمت رسانی به جامعه ایثارگر مجدانه تلاش کنیم و راه شهدا را شایسته ادامه و ارج نهیم.
سیدعلی پاک نژاد افزود: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان برنامه و اقدام های خوبی در اجرای وظایف محوله انجام داده که برگزاری یادواره باشکوه شهدا، نصب تصاویر شهدای والامقام و سرکشی به خانواده های ایثارگر در سال گذشته بخشی از آن بوده است.
وی گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای احداث موزه شهدا اعتبار اختصاص یافته است.
پاک نژاد افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت درقالب جلسات باید خارج شود و تلاش کنیم در مجموعه نهادها و ادارات فرهنگی ازجمله مدارس، دانشگاهها و پایگاه های بسیج و مساجد تسری یابد.
وی اظهارکرد: باید تلاش کنیم یادواره های شهدا از یک محله بصورت تجمیع و چند محله ای برگزار شود که استقبال شایسته و بیشتری شود.
رئیس بنیادشهید و امورایثارگران گناوه گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستور رئیس جمهوری همزمان با سراسر کشور دراین شهرستان ازسال گذشته تشکیل شده است.
محمد قائدی افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان، نشاط و شادابی در جامعه ایثارگر، رسیدگی به مسایل و مشکلات و و دیدار و سرکشی از آنان درقالب طرح سپاس از عمده ماموریت های شورای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت است که در این زمینه با نگاه و دیدگاه خاص فرماندار و تعامل و همکاری خوبی که بین ادارات با بنیاد شهید این شهرستان وجود دارد برنامه های خوبی اجرا شده است.
وی گفت: فاز اول نصب تمثال مبارک شهدای این شهرستان در سال گذشته انجام و امسال نیز فازهای دوم و سوم انجام خواهد شد.
قائدی اظهارکرد: تمثال هشت سردار شهید این شهرستان نیز در ورودی شهر طراحی و نصب می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس 230 شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.