به گزارش ایرنا، جهانشیر یار احمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر افزود: سومین جشنواره تئاتر فجر استان با رویکرد آموزشی و ارائه آثار فاخر تئاتر کشور برگزار می شود.
وی تصریح کرد: دراین جشنواره هفت نمایش صحنه‌ای و سه مجلس نقالی محیطی برگزار می شود.
یاراحمدی اضافه کرد: نمایش های'گل' نوشته وکارگردانی یاسر خاسب، 'نوای اسرار آمیز' نوشته امانوئل اشمیت و کارگردانی ساقی عطایی، 'بوی خواب' نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی سهراب سلیمی از جمله نمایش هایی است که در این جشنواره به روی صحنه می روند.
وی ادامه داد: نمایش 'سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت' کار مهرداد علی پور و علی شفیعی از گچساران، و 'بادبان و دریا را باد برده است' مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزی از چهارمحال و بختیاری نیز در این جشنواره به روی صحنه می روند.
وی با اشاره به اجرای 2 نمایش از استان بوشهر در سومین جشنواره بین المللی تئاتر افزود: نمایش 'رئیس' نوشته و کار شیما جواد پور و 'موسیو ابراهیم' از علیرضا کوشک جلالی نیز از استان بوشهر در این جشنواره حضور دارند.
وی برگزاری سه مجلس نقالی 'رستم و اشکبوس'، 'بیژن و منیژه' و 'مرگ رستم' با همت بانوی نقال بوشهر 'نگار مکاریان' در بازار هفته به منظور پیوند معماری بوشهر و نمایش را از جمله دیگر برنامه های سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر عنوان کرد.
وی برگزاری آئین خاطره بازی با حضور پیشکسوتان در صحن داخلی عمارت حاج رئیس و برگزاری کارگاه آموزش 'روایت شناسی درام' با حضور رئیس کانون منتقدان تئاتر ایران را از دیگر برنامه های سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر معرفی کرد.
یاراحمدی با اشاره به برگزاری اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر در عمارت حاج رئیس گفت: اختتامیه این جشنواره با تمرکز بر تجلیل از پیشکسوتان تئاتر بوشهر در مجموعه فرهنگی عمارت حاج رئیس برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: کمیته ارزشیابی همزمان با اجرای نمایشها با مصاحبه شفاهی و ارائه پرسشنامه کتبی نسبت به برآورد میزان رضایت جامعه تئاتر بوشهر از نحوه برگزاری و سطح کمی و کیفی آثار اقدام می‌کند.
یاراحمدی گفت: بلیط تئاترهای سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر بصورت اینترنتی انجام و سایت بلیط باکس از امروز 11 دیماه باز است.
6047/7212**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشار دهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.