به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز یکشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات میدان امام علی (ع) و حریم خطوط لوله های نفتی صادراتی در فرمانداری گناوه افزود:درحالیکه مردم این مناطق بدون هیچ ادعا و مزدی از خط لوله های نفت و گاز که از سرمایه های ملی هستند حفاظت و پاسداری می کنند حق دارندکه از خدمات نفت بهره مند شود.
وی با ابراز گله مندی از عملکرد نفت وگاز گچساران و مناطق نفت خیز جنوب در حوزه انتخابیه گفت:در فصل بودجه های فرهنگی و ورزشی که به مناطق نفت خیز تعلق می گیرد یک ریال در حوزه انتخابیه هزینه نشده و به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اگر بودجه ورزشی و فرهنگی برای مناطق نفت خیز اختصاص می یابد به حوزه انتخابیه نیز باید در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد:همانگونه که به تیم نفت وگاز گچساران 4 میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته می شود به تیم های ورزشی حوزه انتخابیه که حتی در لیگ های کشوری حضور دارند باید سهمی داده شود.
خدری افزود: نیمی از مردم مناطق حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در منطقه نفت خیز ساکن هستند و در راستای تحقق عدالت اجتماعی نیازمند توجه بیشتر است.
وی بااشاره به اینکه دلیلی وجود ندارد که از نیروهای بومی در شرکت های نفتی بکار گرفته نشود، اظهارکرد: به هیچ وجه دنبال تنش و زیاده خواهی نیستم بلکه مطالبه گری مردمی است و از حقوق به حق آنان دفاع می کنم .
وی خواستار تزریق بودجه به میدان امام علی (ع) و تعیین و تکلیف مالکان زمین های ساکنان روستای سربست گناوه توسط نفت شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هم گفت: هرگونه هزینه ای در حوزه نفت در چارچوب قانون صورت گرفته و نمی توان خلاف مقررات عمل کرد.
هوشنگ صیدالی افزود: در ارتباط با نیروهای انسانی در حوزه تحت پوشش، از تاریخ بدو مسئولیت جوابگوی تمام مسایل شرکت هستم .
وی گفت: به فرمانداران گناوه ودیلم توضیح دادم که اگر بنا شد یک نفر بر تعداد نیروها در هر قسمتی اضافه شود در صورت نیروی ماهر از مردم همان منطقه استفاده می شود.
مدیرعامل مناطق نفت وگاز گچساران اظهارکرد: پیشنهاد واگذاری منطقه نفتی گره سی به بخش خصوصی برای امور بهره برداری داده شده است.
وی در ارتباط با میدان امام علی (ع) گناوه گفت: طبق صورتجلسه منعقدشده این میدان پس از ترمیم و معایب خط لوله های در این مسیر عملیات اجرایی آن آغاز شود که مراحل آن به اتمام رسیده و 40 میلیارد ریال به شهرداری برای این طرح اختصاص خواهیم داد.
معاون امورعمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: استان بوشهر با همه توان و ظرفیت خود با نگاه کلان ملی به عنوان میزبان از دستاوردهای نفت وگاز حفاظت و پاسداری کرده اما بدین معنا نیست که نگاه نفت به مسئولیت های اجتماعی به این استان نادیده گرفته شود.
محمدحسن باستی افزود: وجود تاسیسات نفت و گاز وپتروشیمی در استان بوشهر آلودگی و آلایندگی برای مردم این استان بوجود آورده و مردم حق دارند به آنان نگاه خاصی شود.
وی گفت: میدان امام علی (ع) گناوه که در مسیر ورودی این شهر گردشگر پذیر قرار دارد و خطوط لوله نفت از آن می گذرد 14 سال است که هنوز بلاتکلیف مانده است و طبق تعهدات نفت باید هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.
معاون امورعمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: حق قانونی ساکنان روستای سربست گناوه نیز که در محدوده این طرح زمین با مدارک مستند و اثبات شده دارند باید پرداخت شود.
فرماندارگناوه نیز گفت: این شهرستان به رغم اینکه از مناطق نفت خیز با قدمت چندین ساله است و 6 خط لوله اصلی صادرات نفت کشور از آن عبور می کند اما از حق وحقوقی که باید از نفت به آنان تعلق بگیرد، نصیبشان نشده است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: حق آلایندگی یکی از مطالبه های بحق مردم این شهرستان است که تاهنوز پرداخت نشده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد و تاسیسات نفتی و گازی متعددی در جوار آن قراردارد.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.