به گزارش ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر در این آیین گفت: ایجاد امنیت ترافیکی برای شهروندان از راه جدا کردن ترافیک شهری از ترافیک سنگین و کاهش آلودگی صدا ناشی از عبور وسائل نقلیه از جمله هدف های تاسیس پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار است.
حمید رضا علم افزود: ایجاد زیرساخت های لازم حمل و نقل با توجه به طرح توسعه ای بندر و جزیره نگین و طرح منطقه آزاد از دیگر هدف های پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار است.
وی بیان کرد: امکان اعمال مدیریت منسجم بر سیستم های حمل و نقل جاده‌ای، کنترل و افزایش ضریب امنیتی جابه جایی کالا، روان سازی و سرعت بخشی در امر جابه جایی کالا و ارائه خدمات رفاهی به رانندگان وسائل نقلیه از دیگر هدف های این طرح است.
علم اظهار کرد: این طرح در زمینی به وسعت 50 هکتار با سرمایه گذاری یکهزار و 500 میلیارد ریال در پنج فاز اجرامی شود.
وی اظهارکرد: پایانه لجستیک بار یکی از طرح های زیربنایی حمل و نقل است و هر فعالیت اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیازمند حمل و نقل است.
علم با بیان اینکه پیش بینی می شود این طرح تا 2 سال آینده تکمیل شود، گفت:در سال گذشته پنج میلیون و 700هزار تن کالا در استان جابه جا شد که از این رقم یک میلیون و 700 هزار تن مربوط به شهر بوشهر است.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 62 شرکت حمل و نقل تجاری و 6 شرکت حمل و نقل فرآورده‌های نفتی با میانگین پنج نفر نیرو در بندر بوشهر مشغول فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: با احداث پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار فرصتی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان فراهم می شود.
استاندار بوشهر گفت: در استان ساحلی بوشهر که بنادر زیادی در آن فعالیت دارد، نبود پایانه حمل بار و زیرساخت پایانه لجستیک از مشکلات این استان است.
وی اضافه کرد: نقش اجرای طرح پایانه لجستیک حمل و نقل و بار در توسعه و آسایش مردم بوشهر بی بدیل است.
استاندار بوشهر تاکید کرد: عملیات اجرایی پایانه حمل بار استان نباید به دلیل کارهای اداری با تاخیر انجام شود.
گراوند گفت: اداره کل راه و شهرسازی هم فرایند واگذاری زمین مربوط به این طرح را روان سازی کند تا طرح زودتر تکمیل شود.
وی با بیان اینکه مزیت این طرح این است که افق آینده توسعه بوشهر در نظر گرفته شده است افزود: اداره کل راه و شهرسازی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به طرح، با کمک به بخش خصوصی زمینه اجرای هرچه زودتر پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار را فراهم کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.