به گزارش ایرنا، حمید زارعی در این کارگاه افزود: کودک هرچه بزرگتر می‌شود علاقه‌اش به خلق و کشف بیشتر خواهد شد و ابتدایی ‌ترین این موضوع نقاشی کردن است که باید در مدارس آموزش های لازم داده شود.
زارعی ادامه داد: جامعه علاوه بر نیازهای سخت افزاری نیازهای نرم افزاری هم دارد، یعنی روح انسان‌ها نباید از یاد برود و هنر، چون از ذات انسان سرچشمه می‌گیرد، روح انسانی و رفع نیاز‌هایش را در خود جای می‌دهد.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات آموزش هنر در مدارس بویژه پایه ابتدایی، نبود کتاب‌های تخصصی آموزش هنر است و نبود کتاب، به نوعی، الزام را از آموزش هنر می‌گیرد.
زارعی ادامه داد: نبود این الزام سبب می‌شود در بیشتر موارد، حتی‌‌ همان کلاس نقاشی هم برگزار ‌نشود و معلمان، در زنگ هنر، کلاس‌های جبرانی ریاضی، فارسی و سایر دروس برگزار ‌کنند.
وی بیان کرد: استعدادهای درخشانی در روستاها یافت می شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی خود را موظف می داند نسبت به کشف استعدادهای دانش آموزان دشتی بویژه در روستاها اهتمام بورزد.
زارعی یادآور شد: از سمیه غریبی که از هنرمندان خوش نام و با دانش نقاشی است در برگزاری این کارگاه یک روزه که برای گروه های مختلف سنی برگزار شد، سپاسگزارم.
سمیه غریبی مربی این کارگاه گفت: آموزش صحیح سبب می شود کودکان در مسیر درست و سالم حرکت کنند و آموزش و کشیدن نقاشی باعث رشد، اعتماد به نفس و جسارت در کودکان می شود.
وی ادامه داد: هر چقدر کودکان به اطرافشان شناخت بیشتری داشته باشند و کمتر مانع و حصار بگذاریم رشد آن ها حتمی تر است.
غریبی افزود: کودکان با نقاشی کشیدن خود را به تصویر می کشند و تمام احساسات ناگفته خود را بیان می کنند.
وی اضافه کرد: شناخت دنیای اطراف برای کودکان بسیار مهم است حال آن که عناصر اطراف را در اشکال هندسی تجزیه و آنالیز کرده تا کودک بهتر با آنها ارتباط برقرار کند.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.