به گزارش ایرنا، علی سید زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: در قالب این اعزام ها که در سه سال گذشته صورت گرفت کارشناسان حوزه بهره برداری با فناوری های روز دنیا در حوزه آب آشنا شدند که این آموزش ها در سال آینده ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: کارشناسان اعزام شده با حضور در دوره های آموزشی یاد شده در مواردی همچون نشت یابی، لوله و لوازم آب، مدیریت مصرف، تصفیه آب، بازچرخانی آبهای خاکستری را آموزش دیدند.
سید زاده گفت: در حوزه آب با توجه به منابع اندک دولتی فعالیت ها باید درجهت حرکت به سمت اولویت بندی اعتبارات به سمت اثربخشی مطلوب ساماندهی شود.
وی اظهارکرد: در بخش روستایی این کار به دلیل پراکندگی شبکه، نبود کنتور روی مخزن ها و مبادی ورودی آب به مراتب دشوارتر است و فعالیت های این بخش حساسیت و دقت بیشتری را می طلبد.
سیدزاده یادآور شد: اکنون برای یکهزار و 100 شهر کشور جدول بالانس پایش مصرف آب تهیه شده که این اقدام برای ساماندهی هدررفت آب تاثیرگذار است.
وی گفت: در این ارتباط باید ادبیات علمی محاسبه آبهای بدون درآمد در کشور نهادینه و مدیران بتوانند اجزای هدرفت آب که در قالب های مختلفی از جمله هدررفت فیزیکی و اشتباه در خوانش کنتورهای مشترکان است را شناسایی کنند.
وی در ارتباط با تصویب قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این قانون که منشا آن مطالعات و پژوهش های صورت گرفته در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است ظرفیتی بسیار مناسب در حوزه مدیریت آب ایجاد کرده است.
سید زاده ادامه داد: یکی از مزیت های مهم قانون یاد شده ساماندهی مطلوب در واگذاری انشعاب های جدید آب برای مشترکان براساس استاندارد تعریف شده توسط سازمان نظام مهندسی است.
7212/6043**
خبرنگاران: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.