به گزاش ایرنا، حبیب الله طاهر خانی روز شنبه در آیین افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهر جدید عالی شهر بوشهر افزود: همچنین 70 مدرسه دیگر در مجموعه شهرهای جدید کشور در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.
وی اضافه کرد: یکی از اولویت های اساسی در مجموعه شهرهای جدید توسعه فضاهای آموزشی است که تلاش می شود با همکاری آموزش و پرورش سراسر کشور انجام شود.
طاهرخانی ادامه داد: نرخ رشد 10 درصدی جمعیت در شهرهای جدید نشان می دهد که این شهرها با جمعیت پذیری بسیار بالایی درکشور روبرو هستند.
وی گفت: رشد سریع جمعیت نیاز به توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی و آموزشی را ناگزیر می کند و با وجود اینکه شرکت عمران شهرهای جدید تکلیف مستقیمی در این حوزه ندارد ولی به دلیل مشکلات آموزشی و فرهنگی در این حوزه ورود کرده است.
طاهرخانی افزود: امیدواریم با تمرکز، تامین اعتبار و کمک های اعتباری سایر دستگاه ها از محل اعتبارات عمرانی بتوانیم در سال تحصیلی جدید عملکردی موفق در حوزه آموزشی داشته باشیم.
طاهر خانی با اشاره به احداث مدارس اجتماع محور افزود: در این مدرسه ها افزون برتلفیق آنها با معماری شهر در سایر ساعت های کاری مدارس محل رفت و آمد و بروز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شوند.
وی افزود: با افتتاح استخر ورزشی و مجتمع فرهنگی و هنری درشهرجدید عالی شهر بوشهر، افزون بر پیشرفت در حوزه آموزشی در 2 حوزه ورزشی و فرهنگی نیز پیشرفت قابل توجهی صورت می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همه برنامه های آموزش و پرورش نیازمند توجه و حمایت است.
ناصر کرمی افزود: اگر حضور و همراهی مردم و بخش های پیرامونی نباشد کار تعلیم و تربیت کند، می شود.
وی بیان کرد: همسو با پیشرفت جامعه در ایجاد شهرکهای جدید، فضاهای آموزشی جدید هم به عنوان یک ضرورت باید برپا شود.
کرمی ادامه داد: آموزش و پرورش یک وظیفه همگانی برای همه مردم است.
وی، با تاکید بر آموزش دانش آموزان در همه شرایط افزود: در آموزش و پرورش استان ٧٨ مدرسه زیر ١٠ دانش آموز فعال است.
کرمی گفت: در شهر جدید عالی شهر بوشهر چهار هزار و 251 دانش آموز در 9 فضای آموزشی تحصیل می کنند و جا دارد فضای بیشتری نسبت به تراکم دانش آموزان ساخته شود.
مدیرعامل شرکت عمران عالی شهر بوشهر گفت: مدرسه 12 کلاسه فاز 3 شهر جدید عالی شهر ساخته شده است.
علی مقاتلی افزود:همچنین این مدرسه دارای یک سالن اجتماعات و اتاق های مدیریت، معاونت، استراحتگاه معلمان و با تجهیزات کامل اعم از میز و صندلی، سیستم اعلام و اطفای حریق و وسایل گرمایشی و سرمایشی است.
وی بیان کرد: این طرح با هفت میلیارد 280 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی شرکت عمران عالی شهر به صورت مشارکت 50 درصدی احداث شده است.
مقاتلی افزود: مدرسه 12 کلاسه عالی شهر در زمینی به مساحت سه هزار و 772 مترمربع و زیربنای یکهزارو 800 مترمربع برای استفاده دانش آموزان این شهر توسط شرکت عمران عالی شهر و با نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته شده است.
وی با اعلام اینکه شرایط فضاهای آموزشی شهر جدید عالی شهر بوشهر مناسب نیست گفت: هرچند ساخت و ساز مدرسه جزو تکالیف و وظایف این شرکت نیست ولی توسعه فضاهای آموزشی از اولویت های اصلی شرکت عمران عالی شهر است.
مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر گفت: در زمان حاضر عملیات ساخت 6 طرح آموزشی دیگر در دست اجراست.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه سرانه آموزشی در عالی شهر با نرم استان فاصله زیادی دارد تلاش می شود با کمک گرفتن از اعتبارات عمرانی استان این طرح های در دست ساخت را زودتر به مرحله بهره برداری برسانیم.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.