به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: دولت بدهی های هنگفت و کسری بودجه دارد و چاره ای جز افزایش نرخ برخی کالاها و خدمات را ندارد و مخالفتی در این کار نیست اما اگر بناست آن را اعمال کند باید به فکر اقشار ضعیف و کم درآمد هم باشد.
وی با بیان اینکه بودجه سال آینده داری نقاط قوت و ضعفی است، اظهارکرد: مردم باید دولت را کمک کنند و درصورت افزایش هرگونه اقلامی باید شیب آن علاقانه باشد تا بر مردم کم درآمد و بی بضاعت فشاری وارد نشود.
امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به وضعیت فعلی اقتصادی کشور باید از پرداخت پاداش های میلیونی و همایش های پرهزینه پرهیز شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه های جاری و کاهش بودجه عمرانی از دیگر نکات بودجه سال 1397 است، افزود: کاهش دادن بودجه عمرانی باعث رکود و بیکاری در جامعه می شود.
رکنی حسینی یکی از خلاهای بودجه آینده را نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: افزایش عوارض مسافرت های خارج از کشور از دیگر نکات بودجه 1397 است که انتظار داریم سفرهای زیارتی و عتبات عالیات شامل آن نشود.
امام جمعه گناوه اظهارکرد: باتوجه به نقاط قوت و ضعفی که در بودجه سال آینده وجود دارد باید همگان هوشیار باشیم تا دشمن نتواند سواستفاده کند.
وی القای ناکارآمدی نظام و تضعیف سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم به دولتمردان را از اهداف دشمن دانست و گفت: مسئولان در حل مشکلات و گرفتاری های اقتصادی مردم تلاش وافر کنند.
رکنی حسینی افزود: یکی از مشکلات گریبانگیر مردم این منطقه موضوع ته لنجی است و باید مسئولان برای برداشتن محدودیت های اعمال شده چاره اندیشی کنند.
وی گفت: به هیچ وجه موافق قاچاق نیستیم اما به بهانه مبارزه با این پدیده نان مردم نباید قطع شود.
امام جمعه گناوه اظهارکرد: معیشت عمده مردم این منطقه به دریا و ته لنجی بصورت زنجیر وار به هم متصل است و تصمیم گیران نباید اقدامی کنند که دشمن از آن سوء استفاده کند.
وی با گرامیداشت 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر وحدت و انسجام و همدلی اقشار و گروه های مختلف مردم بارها تاکید کردند که یکی از آنان حوزه ودانشگاه است.
امام جمعه گناوه بیان کرد: به برکت انقلاب و نظام وحدت و همدلی خوبی بین حوزه و دانشگاه وجود دارد که باید متولیان این دو پایگاه علمی و فرهنگی این مهم را در مسیر تعالی فرهنگ و پیشرفت کشور سوق دهند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.