به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: برای اتصال استان بوشهر به خط راه آهن کشور باید فراتر از برنامه های اجرا شده درچند سال گذشته عمل کرد.
وی بیان کرد: در حالی در بودجه سال آینده، 150 میلیارد ریال برای اجرای طرح اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی پیش بینی شده که اعتبار مورد نیاز این طرح 100 برابر این رقم است.
صفایی بوشهری ادامه داد: اینکه نشست برگزار کنیم و بگوییم باید اعتبار موردنیاز تامین شود، بارها تکرار شده ولی نتیجه ای نداشته است.
وی گفت: در این ارتباط نباید وعده توخالی به مردم داد بلکه باید با راهکار جدید به فکر تامین اعتبار برای اجرای این طرح مهم بود.
صفایی بوشهری افزود: اکنون تمامی استان های همجوار استان بوشهر به شبکه ریلی کشور اتصال دارند ولی استان بوشهر با وجود جایگاه بی نظیرش در تامین بودجه کشور، از این شبکه ریلی محروم است.
امام جمعه بوشهر در ارتباط با کالای همراه ملوان (ته لنجی) بیان کرد: ته لنجی نیازمند ساماندهی است طوریکه در این ساماندهی حقوق دولت و بویژه مردم استان بوشهر تامین شود.
صفایی بوشهری یادآور شد: مسئولان باید با برگزاری یک نشست این مشکل را برای همیشه حل کنند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران اظهار داشت: در برخی از واحدهای اقتصادی این استان چندین ماه حقوقی به کارگران پرداخت نشده که با توجه به ایجاد مشکلات فراوان ناشی از این وضعیت باید پرداخت حقوق در موعد مقرر صورت گیرد.
صفایی بوشهری در ارتباط با مشکل کمبود آب شرب استان بوشهرگفت: این استان در تابستان گذشته شرایط دشواری برای تامین آب سپری کرد و در این ارتباط نیاز است که از هم اکنون برای تابستان فرارو چاره اندیشی لازم انجام شود.
وی افزود: در این ارتباط تسریع عملیات اجرایی آب شیرین کن های استان و تعمیر و نوسازی شبکه های آبرسانی حائز اهمیت ویژه ای است.
صفایی بوشهری با گرامیداشت 27 آذر روز حوزه و دانشگاه بیان کرد: حوزه و دانشگاه از نهادهای بسیار مهم هستند که باید وظیفه تاریخی خود را در شرایط کنونی بصورت جهادی انجام دهند.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت نهادهای یاد شده در تراز انقلاب اسلامی گفت: حوزه و دانشگاه 2 رکن اصلی تولید علم و اندیشه و تربیت منابع انسانی است.
امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آمریکا با موافقت با انتقال سفارت خود به بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس در صدد ایجاد آشوب جدید در منطقه است.
صفایی بوشهری افزود: آمریکا از دیرباز قصد دارد که اندیشه صهیونیستی در منطقه تسلط و انقلاب اسلامی با شکست روبرو شود که با وجود تلاش های فراوان تاکنون راه به جایی نبرده است.
وی گفت: امروز شاهد آواره شدن شمار زیادی از زنان و کودکان یمن هستیم که با موشک ها و هواپیماهای آمریکا مورد تهاجم قرار گرفتند و توجهی به این جنایت بزرگ که با همراهی رژیم سعودی شکل گرفته نمی شود.
صفایی بوشهری، در ارتباط با نشست برگزار شده پیرامون برجام گفت: اعتماد به آمریکا اعتماد به شرارت است و هرکاری که برای اعتماد سازی در روابط با آنها شود آنها در مقابل اقدام به خیانت می کنند.
وی در ادامه با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب استان بوشهر اظهار داشت: در عرصه کتاب و کتابخوانی باید توسعه لازم صورت گیرد زیرا در صورت تحقق این مهم می توان به ارتقا جامعه کمک شایانی کرد.
وی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی در استان بوشهر گفت: برگزاری این کنگره برای دانشگاه و حوزه یک اقدام ارزشمند است که باید برای سال آینده نیز به همین شکل باشکوه تداوم داشته باشد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.