حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: تعیین تکلیف هفت منطقه جدید آزاد در این رای گیری همانند دوره های گذشته نیاز به دو سوم آرا نداشته و با کسب بیش از 50 درصد آرا( 50 درصد بعلاوه یک) می تواند مورد تصویب مجلس قرار گیرد.
وی بیان کرد: بوشهر نیز یکی از این مناطق است که در صورت تصویب منطقه آزاد تجاری می تواند شاهد عرصه جدیدی در ارتباط با فعالیت های اقتصادی خود باشد.
خدری افزود: با جو موجود در مجلس به ایجاد مناطق آزاد تجاری کشور خوش بین هستیم.
لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه 26 خرداد 1395 هیات وزیران با قید 2 فوریت به تصویب رسید.
در صورت رای مثبت نمایندگان ملت این مناطق در استان های گلستان، ایلام، اردبیل ، سیستان و بلوچستان ، کردستان، هرمزگان و بوشهر ایجاد خواهد شد.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در سفر استانی دیماه سال 1393 در دولت یازدهم در حضور مردم بوشهر به آنان وعده داد که برای رونق و شکوفایی اقتصادی این استان لایحه مناطق آزاد تجاری - صنعتی بوشهر که یک مطالبه دیرینه مردم این دیار است را در هیات وزیران تصویب خواهد کرد.
این لایحه تاکنون دو بار در مجالس نهم و دهم مطرح شده اما نتوانسته رای نمایندگان را برای تصویب جلب کند که با اصلاحات انجام شده توسط دولت دوباره در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است.
نماینده مردم شهرستان های کنگان، عسلویه، دیر و جم در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر آخرین وضعیت پیگیری هایش برای بهبود وضعیت مالی تیم فوتبال پارس جنوبی نیز گفت: با رایزنی های صورت گرفته بخش قابل توجهی از مشکلات مالی این تیم برطرف شده است.
سکینه الماسی ادامه داد: تمرینات این تیم برای تداوم حضور قدرتمندانه آنها در لیگ برتر فوتبال کشور در حال انجام است و بزودی نیز باتوجه به حل مشکلات مالی یکی یا 2 بازیکن جدید به خدمت می گیرند.
وی گفت: با توجه به شور و هیجان ناشی از حضور نماینده استان در لیگ برتر همواره خود را موظف به همراهی آنها دانسته و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات آنها دریغ نمی کنیم.
تیم فوتبال پارس جنوبی جم با 29 امتیاز نایب قهرمان نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشور شده است.
7212/ 6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.