به گزارش ایرنا، در این آیین، امام جمعه دیر گفت: قدر شناسی از شاعران انقلابی و متعهد نشانه زنده یافتگی جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: شعر انقلاب باید تایید کننده انقلاب و حاوی پیام اخلاقی، حیا و عفت در جامعه، فرهنگ سازی بهداشت و آگاهی بخشی به مسئولان در تمام ابعاد باشد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم خلیل عمرانی گفت: مرحوم عمرانی در پیروزی انقلاب، تثبیت و تداوم انقلاب نقش تعیین کننده ای داشت و در تربیت شاعران جوان کوشا و در اشعار خود همواره موید انقلاب و رهبری بود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر نیزگفت: انسان اگر در زندگی آفرینش و دنیا را راز ببیند شاعرالگویی همچون مرحوم عمرانی می شود.
غلامرضا ناطقی پور افزود: شاعر زیبایی را می بیند و بدی ها را به خوبی و زیبایی تبدیل می کند.
وی گفت: امروز نیاز است که عمرانی بهتر به نسل جوان و علاقه مند به شعر و شاعری معرفی شود و از آثار این شاعر متعهد و آیینی استفاده کرد.
در این آیین،دانش آموزان برنامه مشاعره رضوی برگزار کردند و چند تن از شاعران با موضوع انتظار و همچنین در وصف مرحوم خلیل عمرانی به شعر خوانی پرداختند.
مرحوم خلیل عمرانی که اهل روستای لُمبَدان دیر بود، یکی از غزل‌سرایان و مثنوی‌سرایان پس از انقلاب به شمار می رود.
این شاعر در عمر 47 ساله خود چند کتاب از جمله مروارید فراموش شده، گزیده ادبیات معاصر، ساعت به وقت شرعی دریا و در مدار یک/ به رشته تحریر در آورد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش، مسوول آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان و رئیس سازمان مدارس غیردولتی از جمله فعالیت‌های این شاعر و معلم فقید بوده است.
خلیل عمرانی پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری در آذر سال 1391 به علت عارضه مغزی در تهران درگذشت.
7207/ 6045** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.