مربی ارشد آی مت گناوه و نماینده تیم اعزامی در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: در مسابقات جهانی آی مت کشور مالزی 17 کشور شرکت کرده بودند که تیم اعزامی گناوه متشکل از 6 نفر در رده های سنی 4، 5، 6 و 8 ساله مقام سوم جهان را کسب کردند.
وجیهه پراوند افزود: امیر عباس خلیفات، امیرعباس پوررنگ، آتیلا نظرپور، یزدان جاودان، محمد نیکوکار و امیررضا مرادی افتخارآفرینان شهرستان گناوه دراین رقابت مهم جهانی بودند.
وی بیان کرد: در این مسابقات از ایران چهار تیم از استان های بوشهر، فارس، تهران و گلستان اعزام شده بودند که استان بوشهر با 12 شرکت کننده مقام اول جهانی را در بخش تیمی کسب کرد.
وی گفت: از بین بردن ترس ریاضی، برداشتن موانع خلاقیت، توسعه مهارت فکر کردن، انتقال مفاهیم پایه و زبان ریاضی و درک و استنتاج در عمل از عمده اهداف برنامه آی مت در سنین کودکی است.
پراوند یادآورشد: هزینه حضور در این رقابت ها را خانواده ها متقبل شدند.
آی مت یک برنامه منحصر به فرد جهت غنی سازی محیط در راستای ارتقا و تقویت مهارت های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت در کودکان 3 تا 7 سال است.
این برنامه که به سرپرستی پروفسور دینو ونگ در سال 2003 در کشور مالزی ابداع شد، در چندین کشور از جمله ایران در حال اجرا است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.