محمد عبادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش خصوصی مشکلات عمده و اصلی را بطور متوالی در نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح می کند و حضور نمایندگان مجلس در این نشست ها باعث آگاهی آنها از مشکلات و خواسته های این قشر می شود.
وی اضافه کرد: اطلاع و شناخت نمایندگان مجلس از مشکلات بخش خصوصی در تصمیم گیری، تصویب قوانین و پیگیری های آنها برای حل این مشکلات و خواسته ها تاثیر گذار است.
عبادی افزود: در حالی است از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شرای اسلامی برای حضور در نشست های متعدد شورای بخش خصوصی و دولت در این استان دعوت شده است ولی تاکنون هیچ یک از آنها در این نشست ها شرکت نکرده اند.
وی با اشاره به نام گذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تحقق این شعار به عهده بخش خصوصی است که در صورت حل مشکلات این بخش می تواند پیشگام در تحقق شعار سال و به دنبال آن رونق کسب و کار باشد.
عبادی افزود: در استان های دیگر از جمله اصفهان بیشتر نمایندگان آنها در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی حضور مستمر و تاثیرگذار دارند که انتظار داریم این فرایند در استان بوشهر نیز شکل گیرد.
وی گفت: بخشی از مشکلات بخش خصوصی ناشی از خلا قانونی است که با این شرایط نمایندگان می توانند با حضور خود زمینه تسهیل حل آنها را فراهم کنند.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: برخی از مشکلات بخش خصوصی نیز در ارتباط با برخی از دستگاه های اجرایی از جمله تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی است.
وی گفت: در ارتباط با تامین اجتماعی قرار نگرفتن شغل صیادی در زمره شغل های سخت و زیان آور، زوج بودن شمار اعضای شورای تشخیص بدهی های تامین اجتماعی (که با توجه به تساوی شدن آرا نتیجه گیری با مشکل روبرو می شود)، ایراد بر سیستم بازرسی تامین اجتماعی، ضعف سیستم حسابرسی تامین اجتماعی، وجود اشکال در نحوه هزینه بیمه صیادان از جمله مشکلات این حوزه است.
عبادی یادآور شد: اعمال هزینه بیمه برای فاکتورهای صادره برای تعمیر تجهیزات کارگاهی، اصلاح نکردن اشتباه پس از ثبت لیست های حقوقی اینترنتی ارسال شده، دقیق محاسبه نشدن سهم کار از دیگر مشکلات در ارتباط با تامین اجتماعی است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.