به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر بعد از ظهر دوشنبه به نقل از حسن قدیانی در همایش هم اندیشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری کشور در بوشهرافزود: براساس سیاست اقتصاد مقاومتی توسعه زیرساختهای گردشگری روستاهای کشور در اولویت قرار دارد که این مهم از سال گذشته اجرایی شده است.
وی با تاکید بر توسعه طرح‌های گردشگری با محوریت دهیاری‌ها براساس ظرفیت‌ روستاها افزود: سال گذشته برای اجرای 100 طرح گردشگری روستایی 75میلیارد ریال تامین اعتبار شد که تقویت زیرساخت‌های گردشگری این روستاها برای جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری مورد توجه قرار گرفت.
قدیانی افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روستاهای هدف گردشگری طبق شاخص‌های مورد نظر شناسایی و زیرساخت‌های گردشگری در 500 روستای هدف، مورد توجه قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر نیز گفت:
طرح‌های گردشگری یکی از برنامه‌های منظومه‌ روستایی است که در این راستا ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بوشهر تدوین و شناسایی شده است.
سعید زرین‌فر با اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری استان بوشهر افزود: ساحل زیبای خلیج فارس، منابع طبیعی، آثار تاریخی، ابنیه‌ها و بافت تاریخی از ظرفیت ‌های مهم گردشگری این استان به شمار می رود.
وی گفت: از 10 شهرستان استان بوشهر تنها دو شهرستان دشتستان و جم با دریا هم‌مرز نیستند این در حالی است که این دو شهرستان از ظرفیت بالای گردشگری در عرصه منابع طبیعی و ابنیه تاریخی بهره‌مند هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر تصریح کرد: این استان علاوه بر داشتن ظرفیت‌های طبیعی گردشگری، در عرصه فرهنگی و آداب و رسوم دارای قابلیت‌های مهمی است که باید این سنت‌ها معرفی شود.
زرین‌فر با اجرای طرح‌های منظومه روستایی در استان بوشهر گفت: این طرح‌ها با رویکرد اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی اجرا می‌شود که گردشگری روستایی یکی از این برنامه‌هاست.
وی افزود: در قالب طرحهای گردشگری منظومه‌ روستایی ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بوشهر تدوین و شناسایی شده است.
زرین فر اضافه کرد: برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری در روستاها باید این مهم بر اساس ظرفیت روستاها مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: صنعت توریسم و گردشگری نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال‌ زایی دارد که این مهم در دستور کار قرار دارد.
6047/7212**خبرنگار و انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.