به گزارش ایرنا روابط ‌عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی،به نقل از مسعود حسنی اعلام کرد:باتوجه به روند رو به رشد تولید اتان بعنوان یک محصل استراتژیک برای سالجاری در این شرکت پیش بینی می شود ارزش تولیدات این محصول از سال 90 تا پایان سالجاری به 2 میلیارد و 940 میلیون دلار برسد.
وی یادآورشد:یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های این مجتمع تولید محصولات با ارزش افزوده از گاز طبیعی است که در سال‌های اخیر در افزایش تولید این محصولات در پارس جنوبی رشد چشمگیری مشاهده شده است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارداشت:پیش‌بینی می‌شود، تولید اتان در سالجاری به‌عنوان یکی از استراتژیک‌ترین محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی نسبت به سال 95 نزدیک به 30 درصد رشد داشته باشد.
حسنی گفت:این میزان رشد برای سال 97 در مقایسه با سال 95 نیز نزدیک به 37 درصد پیش‌بینی می‌شود که رشدی چشمگیر است و تحولی عظیم در صنعت پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود:راه‌‌اندازی فازهای جدید در پارس جنوبی دلیل اصلی این افزایش تولید است اما این را نیز نباید فراموش کرد با فعالیت‌های صورت گرفته در تعمیرات اساسی پالایشگاه و بهبود وضعیت و کیفیت تولید نیز درصدی بر تولید اتان مجتمع افزوده شده است.
به گفته وی؛ میزان اتان تولید شده در پارس جنوبی در سال 90 بیش از یک میلیون و 120 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 97 به 3 میلیون و 316 هزار تن برسد که این آمار نشان می‌دهد در طول کمتر از 7 سال تولید اتان در پارس جنوبی 3 برابر شده است.
حسنی در مورد ارزش دلاری این محصول نیز گفت:ارزش اتان تولیدی در مجتمع گاز پارس جنوبی از سال 90 تا پایان سال 95 حدود 2 میلیارد و 212 میلیون دلار بوده است که در صورت تحقق برنامه تولید در سال 96 این رقم به نزدیک 2 میلیارد و 940 میلیون دلار خواهد رسید.
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته این شرکت نزدیک به 64 درصد گاز مورد نیاز کشور را تولید کرده است، افزود: این میزان در سالجاری نزدیک به 70 درصد گاز تولیدی کشور رسیده است.
6045/ 7212** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.