به گزارش ایرنا، ابوالقاسم محمدی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: حدود 260 هکتار از زمین های رفع تصرف شده مربوط به بخش های شبانکاره و سعدآباد است که در این ارتباط پنج پرونده در محاکم قضایی رسیدگی و حکم به نفع دولت صادر است.
وی ارزش کل زمین های آزاد شده را بیش از 9 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اداره با متخلفان و متعرضان به زمین های ملی بشدت برخورد می کند و میزان زمین های آزاد شده در سال جاری مصداق جدی بودن منابع طبیعی در حفاظت از زمین های ملی است.
رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان اظهارکرد: ارتقای فرهنگ عمومی و حفظ و احیای منابع طبیعی در بین مردم منطقه به منظور بالا بردن سطح مشارکت آنها در دستور کار این اداره قرار دارد و روش های مختلفی در فرهنگ سازی حفاظت و احیای عرصه های ملی تاکنون اجرا شده است.
محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اجرای حکم خلع ید جدید با پرونده کیفری در رقبه 'گندم ریز' شهرستان دشتستان گفت: این پرونده نیز به مساحت 16 هکتار و با ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال در هفته پیش رفع تصرف شده است.
وی افزود: ماموران حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه ویژه منابع طبیعی دشتستان با همکاری نیروی انتظامی و نماینده دادستان در پیگیری پرونده های رفع تصرف از زمین های ملی مصمم هستند و از مردم نیز انتظار داریم با دیدن هر موضوع مشکوکی با شماره تلفن 1504 با این اداره تماس بگیرند.
دشتستان وسیعترین شهرستان استان بوشهر که دارای بیشترین اراضی منابع طبیعی و ملی است.
6047/6043**
**خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.