به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست با مجریان طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک افزود: مردم استان بوشهر همواره میزبانان خوبی برای وزارت نفت هستند به همین دلیل در اجرای طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک که بخش زیادی از این طرح در این استان اجرا می‌ شود، توجه به محیط پیرامونی باید مد نظر مجریان طرح باشد.
وی اضافه کرد: بی شک مردم استان بوشهر در اجرای طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک همکاری لازم را با وزارت نفت دارند و این وزارتخانه نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.
استاندار بوشهر با تاکید بر تعیین تکلیف حریم طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک در استان بوشهر گفت: دستگاههای اجرایی راه و شهرسازی و منابع طبیعی با هماهنگی معاونت عمرانی موضوع حریم طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک را بررسی کنند.
وی یادآور شد: وزارت نفت در اجرای طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک با نگاه ویژه‌ ای به استان بوشهر سهم 3 درصد مسئولیت اجتماعی استان بوشهر در اجرای این طرح را مد نظر داشته باشد.
استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر آماده همکاری با وزارت نفت در اجرای طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک است.
مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک در استان از شهرستان دیلم آغاز و با گذر از 6 شهرستان استان در شهرستان دشتی از حوزه استان بوشهر خارج می شود.
سهیل مهاجری افزود: این طرح در شهرستان دیلم از 190 کیلومتر زمین های ملی عبور می کند ضمن اینکه 76 کیلومتر از این زمین ها هم از مستثنیات هستند.
مجری طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک گفت: سه ایستگاه اصلی از پنج ایستگاه انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک در استان بوشهر احداث شده است.
محمد سقایی افزود: طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک یکهزار و 100 کیلومتر خط انتقال دارد و سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس را دربر می گیرد.
وی با بیان اینکه برنده مناقصه لوله‌های این طرح مشخص شده است، افزود: این طرح بدون محاسبه مخازن تعیین شده 2 میلیارد دلار اعتبار دارد.
سقایی با بیان اینکه اجرای این طرح 36 تا 54 ماه طول می کشد، اضافه کرد: با توجه به تاکید استاندار بوشهر، در اجرای این طرح تاکید مجموعه وزارت نفت بر استفاده از نیروی انسانی بومی در مشاغل مورد نیاز است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.