به گزارش ایرنا، مرتضی شهبازی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری روستاهای استان بوشهر افزود: با وجود نیاز روستاها به خدمات آموزشی، درمانی و رفاهی و برنامه ریزی برای تکمیل زیرساخت های لازم چنانچه به مبحث تولید و اشتغال پایدار در روستاها توجه نشود، جاذبه ماندگاری در روستا ها بوجود نمی آید.
وی بیان کرد: مبحث مهم اشتغال باید با همکاری چند وجهی حل شود و یک دستگاه یا سازمان به تنهایی قادر به کسب موفقیت در این بخش نمی شود.
شهبازی ادامه داد: در این ارتباط کارآفرین نیز نباید توقع حمایت کامل توسط دولت برای اشتغال داشته باشند و باید با همت و پشتکار مناسب برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود تلاش کند.
وی با اشاره به مبحث مهم آموزش در اشتغال افزود: حمایت ها و منابع مالی بدون آموزش به نمی رسد اما آموزش و فرهنگ سازی بدون منابع مالی به نتایج مثبتی منجر شده و به توسعه می انجامد که در این ارتباط توجه بیشتر به مقوله آموزش تبدیل به یک ضرورت شده است.
شهبازی گفت: تخصیص 1.5میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به امر توسعه روستایی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر در این ارتباط آماده همکاری در بخش های مختلف با کارآفرینان در روستاها در زمینه پرداخت تسهیلات است.
وی افزود: دهیاران نیز باید با تشکیل هسته های کارآفرینی درباره ایده ها و فرصت های اشتغال منطقه و روستای خود با کارآفرینان به بحث و گفت وگو بپردازند که این خود گامی موثر در اشاعه فرهنگ کارآفرینی و رونق اشتغال است.
شهبازی با اشاره به چشم انداز طرح 'روستای بدون بیکار' به عنوان یک هدف مهم صندوق کارآفرینی امید در استان بوشهر در سال جاری بیان کرد: باید با برگزاری نشست های هم اندیشی ظرفیت های اشتغال روستایی شناسایی و با تامین اعتبار مناسب برای این ظرفیت ها زمینه تحقق روستای بدون بیکار فراهم شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.