به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز دوشنبه در جمع مسئولان شهری بوشهر با گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: آسایش و آرامش برای جانبازان و معلولان و حضور فعال آنها در جامعه ضروری است و در این ارتباط هریک از دستگاه‌ها باید محیط های کاری و اداری را برای معلولان مناسب سازی کنند.
دهدار بیان کرد: مناسب‌ سازی اماکن و معابر برای استفاده معلولان در سطح شهر، حق طبیعی همه معلولان است و باید اقدام های لازم در این زمینه انجام شود.
وی ادامه داد: شهرداری در مکان‌های عمومی ازجمله پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی و معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها و پارک‌ها، تجهیز و نصب چراغ‌ها و علائم راهنمایی و اخباری مناسب، برجسته سازی سطوح پیاده‌روهای و نصب تابلوهای جانبازان و معلولان را در دستور کار قرار دهد.
دهدار اضافه کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای رفع مشکلات این قشر از جامعه تلاش و در مرحله نخست به مناسب‌سازی ادارات خود اقدام کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: نظام مهندسی و شهرداری نیز باید در صدور مجوز ساختمانی، مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای عبور و مرور سالمندان، جانبازان و معلولان را مدنظر قرار دهد.
وی اضافه کرد: رشد و شکوفایی جامعه بستگی به‌ بکارگیری استعدادها و توانایی‌های شهروندان دارد و بی‌تردید بخشی از نیروهای فعال در جامعه افراد معلول هستند که باید برای بهبود شرایط استفاده از ظرفیت‌های آنان برنامه‌ریزی شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.