به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات دیر با اشاره به ظرفیت ها و این شهرستان افزود: این بندر بهترین و نزدیکترین مسیر دریایی برای صادرات کالا و مواد غذایی به کشور قطر است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی دولت در این بندر تجاری اظهارداشت: بندر دیر با تجهیزات بندری و تجاری برای صادرات محصولات غذایی، معدنی و سایر کالاها به کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه قطر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
فرمانداردیر با بیان ظرفیت های توسعه این شهرستان افزود: با ترغیب سرمایه گذاران، صادرات رونق خوبی گرفته و به عنوان بندرمهم به لحاظ تجاری در منطقه باید بیشتر معرفی شود.
وی سرعت بخشی در انجام کار صادرات را بسیار مهم دانست و گفت: مهم ترین خواسته صادرکنندگان و تجار در این بندر سرعت بخشی در انجام کار صادرات و ترانزیت کالا و حل مشکلات برخی از کارهای اداری بر سر راه صادرات است.
اعتماد بیان کرد: شهرستان دیر به عنوان قطب تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل است که صادرکنندگان می توانند با برنامه ریزی مناسب زمینه صادرات این محصول به کشور قطر را فراهم کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: صادرات غیر نفتی یکی از راههای تولید و خروج از رکود است.
سید حسین حسینی محمدی افزود: زمان، هزینه و اسناد سه عامل مهم در امر تجارت محسوب می شود که هم ما مسئولان و هم صادرکنندگان باید به آنها توجه زیادی داشته باشیم.
وی با اشاره به لزوم کیفیت بخشی و استاندارد سازی کالاهای تولیدی گفت: کالاهای صادراتی باید دارای کیفیت بالایی باشد تا بتواند با بازار دنیا به رقابت بپردازند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهارداشت: شهرستان دیر ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.
مدیر عامل شرکت آریا ساحل شهرستان دیر گفت: این شهرستان با فاصله کم با کشور قطر از موفقیت استراتژیکی برخوردار است.
اسماعیل مومنی افزود: بندر دیر ظرفیت بالایی برای صادرات دارد و ترانزیت کالا باید هر چه زود تر در این بندر راه اندازی شود و صادرکنددگان به کیفیت بخشی توجه تا بتوانند با بازار سایر کشور در قطر رقابت کنند.
وی از فرماندار دیر خواست در زمینه مشکل سوخت شناورها، موانع اداری و سخت گیری های بی مورد، هماهنگی بیشتر بین بندر و مرزبانی، راه اندازی اتاق بازرگانی، باسکول گمرگ و نماینده گذرنامه مرزی در این بندر همکاری و پیگیری های لازم را انجام دهند.
دیر به عنوان یکی از مهمترین بندرهای صیادی و تجاری جنوب کشور در فاصله 200 کیلومتری بوشهر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.