به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر روزجمعه به نقل از عباسعلی زنده بودی افزود: پیش بینی می شود از این طرح در سال بیش از 6 هزار تن ماهی پرورشی برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه وزن نخستین ماهی های برداشت شده 500 تا 800 گرم است اظهار کرد: در این طرح 12 قفس پرورش ماهی نصب و در این قفس ها بچه ماهی سوف دریایی یا سیباس آسیایی ذخیره شده است.
زنده بودی بیان کرد: در این طرح شش قفس 12 در 12 متری برای نگهداری بچه ماهی‌ها و 12 قفس 20 در 20 متر برای پرورش آنها در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: این طرح ظرفیت پرورش 25 میلیون قطعه بچه ماهی و تولید 6 هزار تن ماهی در سال دارد که امروز برداشت 50 تن آن آغاز شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در پشت سد رئیسعلی دلواری 966میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که از این میزان 665 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات بانکی تامین شده است.
زنده ‌بودی بیان کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری زمینه اشتغال 186 نفر به صورت مستقیم را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه ماهی‌ها پس از چهار ماه پرورش به مرحله برداشت رسیده اند اضافه کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در سد رئیسعلی دلواری دارای سه بخش تکثیر بچه ماهی، پرورش در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری و فرآوری و بسته بندی است.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پلیمر بوشهر به عنوان مجری طرح گفت: احداث واحدهای تکثیر، پرورش و فرآوری ماهی در قفس در پشت سد رئیسعلی دلواری پس از 119 روز و با فعالیت 21 ساعت در روز در بهار امسال به پایان رسید.
عبدالزهرا وطن‌ دوست افزود: برای پرورش ماهی در قفس 10 هکتار از دریاچه سد رئیسعلی دلواری در اختیار گروه صنعتی پلیمر قرار گرفت که ظرفیت تولید و پرورش سالانه 6 هزار تن ماهی را دارد.
وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری در منطقه شبانکاره دشتستان اجرا شده است، اظهار کرد: در اجرای کامل این طرح پیش‌ بینی می ‌شود 500 شغل مستقیم ایجاد می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.