به گزارش ایرنا، مجتبی زینی وند روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در این راستا نیاز است بانک‌ها در پرداخت وام‌های کم‌بهره کمک بیشتری ارائه کنند.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه مدارس غیردولتی بخاطر تامین فضا و تجهیزات مشکل دارند تلاش می شود برای ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری مفاد حمایتی درخصوص مدارس غیر دولتی عملیاتی شود.
زینی وند گفت: واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی با معرفی آموزش و پرورش باید صورت بگیرد که سرعت بخشی در این مهم در اولویت قرار دارد.
وی افزود: زمین‌هایی که به موسسان مدارس غیردولتی واگذار می‌ شود برای همیشه کاربری آموزشی دارد و اگر موسسان براساس تعهد درموعد مقرر نسبت به ساخت مدرسه اقدام نکنند زمین به آموزش و پرورش برگشت داده می‌ شود.
زینی وند اضافه کرد: همه دستگاههای اجرایی بعنوان یک مسئولیت اجتماعی باید نسبت به آموزش و پرورش احساس تکلیف کنند.
وی با اشاره به رشد کمی مناسب مدرسه های غیردولتی در استان بوشهر افزود: ساخت مجتمع آموزشی در شهرک مسکونی نیایش بوشهر ضروری است.
استاندار بوشهر نیزگفت: پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره و واگذاری زمین به موسسان مدرسه های غیر دولتی در این استان باید در کمترین زمان انجام شود.
عبدالکریم گراوند افزود:296 مدرسه غیر دولتی در استان بوشهر فعالیت می‌ کنند که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه این تعداد باید افزایش ‌یابد.
وی تصریح کرد: با تاسیس مدرسه های غیردولتی زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در آموزش و پرورش فراهم می شود.
استاندار بوشهر افزود: تا نشست بعدی شورای آموزش و پرورش باید کار واگذاری زمین به موسسان ساخت مدارس غیر دولتی در استان نهایی شود.
وی با تاکید برضرورت ارائه پروانه ساخت برای مدرسه های غیردولتی از طرف شهرداری‌ها گفت: برای سرعت بخشی در ساخت مدرسه های غیردولتی از محل بودجه فنی اعتباری استان کمک‌های تسهیلاتی پرداخت می شود.
گراوند در خصوص ساخت مجتمع‌ آموزشی در شهرک مسکونی نیایش بوشهرگفت: باید شیوه نامه مشخصی برای ارائه خدمات به موسسان مدرسه های غیردولتی تهیه شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز گفت:باتوجه به درآمدهای این استان آموزش و پرورش نباید برای اجرای طرح‌های خود در مضیقه باشد.
محمدباقر سعادت افزود: متولی آموزش در جامعه تنها آموزش و پرورش نیست و باید همه مسئولان دستگاههای اجرایی در این زمینه احساس مسئولیت کنند.
وی تصریح کرد: مسئولان باید در عمل از برنامه های آموزش و پرورش حمایت کنند.
وی گفت: مدارس و آموزشگاه‌ها نباید به سبب پرداخت نشدن هزینه برق مصرفی، با مشکل قطعی برق روبه رو باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: درزمان حاضر با راه اندازی مدرسه های غیر دولتی زمینه اشتغال 2هزار و 669 نفر در استان فراهم و همچنین 10 درصد جمعیت 212 هزار دانش‌آموزی استان در296 مدرسه غیردولتی فراهم شده است.
ناصرکرمی افزود: به سبب بالا بودن قیمت زمین در شهر بوشهر، موسسان مدارس غیردولتی توانایی خرید زمین را ندارند به همین دلیل برای رونق هرچه بیشتر این مدرسه ها پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره و واگذاری زمین به موسسان آنها ضروری است.
وی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان گفت: این طرح امسال علاوه بر دانش‌ آموزان کنکوری، سایر دوره های تحصیلی را نیز زیرپوشش قرار می دهد.
کرمی در خصوص رشته های فنی و حرفه ای گفت: یکهزار و 271 دانش‌آموز پسر در پایه دهم رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل می ‌کنند که میانگین معدل پایه نهم آنها 15.6 بوده است.
وی افزود: همچنین 777دانش آموز دختر استان بوشهر نیز در شاخه فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که میانگین معدل آنان در پایه نهم 15.8 بوده است.
کرمی یادآور شد: همچنین یکهزار و 729 دانش‌آموز در استان بوشهر نیز درپایه دهم در شاخه کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: امسال 4.6میلیارد ریال اعتبار برای حصارکشی مدرسه های استان و 15میلیارد ریال نیز برای تجهیز آموزشگاههای فنی و حرفه ای و کارو دانش استان بوشهر اعتبار تخصیص یافته است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.