مجتبی زینی وند چهارشنبه شب درگفت وگو با ایرنا دربوشهرافزود:این شمار دانش آموز در 13هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به سیاست توسعه کمی مدارس غیردولتی اظهارکرد: تا پایان برنامه ششم توسعه جمعیت دانش آموزی زیرپوشش مدارس غیردولتی باید به 15درصد افزایش یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین 200 هزار دانش آموز نیز در یکهزار مدرسه خرید خدمت در کشور مشغول به تحصیل هستند.
زینی وند گفت: کیفیت بخشی از راه شفاف سازی عملکرد آموزشی مدرسه های غیردولتی از دیگر سیاست های این سازمان است.
وی اضافه کرد: مدارس غیردولتی برای ارتقای کیفیت آموزشی باید برنامه بهبود عملکرد آموزشی و پرورشی داشته باشند تا با اجرای آن به مدرسه الگو تبدیل و مردم به عمکرد آنها اعتماد کنند.
زینی وند افزود: برای رسیدن به این هدف راهی به جز کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و پرورشی وجود ندارد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اجرای برنامه کیفیت بخشی در راستای تقویت امور کیفی ،طرح کارنما برای این مدارس طراحی شده است.
وی گفت: توجه به برنامه فرهنگی، تربیتی و پرورشی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بخش دوم طرح کیفیت بخشی است.
زینی وند افزود: تلاش می شود در این بخش دانش آموزان براساس روش های اثر بخش تربیتی با آموزه های غنی اسلامی آشنا و در آنها هویت دینی و ملی تقویت و براساس آموزش سبک ایرانی - اسلامی و هویت دینی و ملی تربیت شوند.
وی بااشاره به اینکه توسعه کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های این سازمان است گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد علاقه و انس به کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان است.
زینی وند با تاکید بر نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: براساس دستورالعملهای موجود باید مدارس به مساله خود ارزیابی توجه لازم داشته باشند.
وی گفت:باتوجه به اینکه مدارس غیردولتی از حیث تامین فضا و تجهیزات مشکل دارند تلاش می شود برای ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری مفاد حمایتی در خصوص مدارس غیر دولتی عملیاتی شود.
وی یادآورشد: در زمان حاضر 158هزار دانش آموز در مراکز از راه دور مشغول به تحصیل هستند که ارائه آموزش های لازم از راه سیستم های نوین الکترونیکی آموزشی از جمله سیاست های این سازمان است.
وی گفت: استفاده از سیستم های نوین آموزشی در آموزش از راه دور بصورت پایلوت در کشور در حال اجراست که در صورت موفقیت این شیوه تقویت و توسعه می یابد.
زینی وند افزود: ارائه آموزشهای از راه دور راهی برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.