سید رضا صافی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: ایرج طهماسب، مجید مظفری، امیرحسین صدیق، مرضیه برومند، فاطمه گودرزی و فرشته طاهر پور از جمله هنرمندان مطرح سینمای کشور هستند که در آیین اکران فیلم 'پینوکیو، عاموسردار و رئیسلی' حضور پیدا می کنند.
وی بیان کرد: حدود 40 نفر بازیگر اصلی و فرعی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند که بجز بازیگران کودک، بیشتر از چهره های بومی و با تجربه استان بوشهر هستند.
صافی ادامه داد: استفاده نکردن از بازیگران مشهور و شناخته نبودن بسیاری از بازیگران این فیلم در سطح ملی از دیگر ویژگی های این فیلم است که نکته قابل تامل در این بین یکدستی گویش ها و جنس بازی بازیگران است که باورپذیری و اعتماد مخاطب را به قصه بالا می برد.
وی گفت: نکته مهم و قابل تامل دیگر در این فیلم بهره گیری فراوان از لوکیشن های فضای باز است که با وجود دشواری مرحله تولید و بالا بردن هزینه ها، اجازه محبوس شدن طولانی مدت در فضاهای داخلی که از مشخصه های بارز زندگی آپارتمان نشینی امروزی است را به دوربین نداده است.
صافی افزود: وجود فضاهایی نامتعارف و کمتر دیده شده برای مخاطب فیلم ایرانی مانند تصاویر پر رمز و راز زیر آب و پلانهای هوائی از اسب سواران، نمونه روشن از این تنوع تصویری است.
وی یادآور شد: آهنگساز این پروژه نیز محسن شریفیان یکی از شناخته شده ترین آهنگسازان فولکلور ایران است که علاوه بر تسلط و آشنایی با موسیقی کلاسیک و مدرن، موسیقی محلی بوشهر را نیز در قالب چندین کتاب پژوهشی و تحقیقی به عرصه بررسی و تحلیل نشانده است.
صافی ادامه داد: از دیگر عناصر پررنگ و برجسته در این فیلم استفاده از موسیقی و بویژه موسیقی محلی و پرحرارت بوشهری است.
وی یادآور شد: در بخش هایی از داستان در خودِ فیلم و توسط بازیگران، نغمه های محلی سروده و با شکلی ریتمیک اجرا می شود.
صافی افزود: جایزه های بهترین فیلم، فیلمنامه و بهترین دستاورد فنی و هنری برای جلوه های ویژه بخش سینمای ایران از بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ایران در سال 1394در همدان و جایزه های بهترین فیلم بلند داستانی و جایزه ویژه هیات داوران بخش بین الملل برای بازیگر نوجوان فیلم بخش بین الملل چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در سال 1395 در تهران از جمله افتخارات فیلم سینمایی پینوکیو، عاموسردار و رئیسلی است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.