محمد عبادی روز یکشنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود: اتاق بازرگانی بوشهر علاوه بر انجام رسالت های اصلی خود نسبت به ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز اهتمام ویژه ای دارد که بخشی از آن کمک برای آزادی 15 زندانی یاد شده است.
وی بیان کرد: امید واریم 15 زندانی آزاد شده با بازگشت به کانون خانواده های خود بتوانند امورات زندگی خود را در محیط گرم و صمیمی بکار گیرند.
عبادی افزود: اتاق بازرگانی بوشهر برای حمایت از زندانیان آمادگی دارد تا با برپایی یک غرفه دائمی به فروش محصولات تولید شده توسط زندانیان کمک کند.
وی گفت: یک از کارکردهای مهم اتاق بازرگانی تسهیل فعالیت های تولید و اشتغال است که امیدواریم با برپایی غرفه یاد شده بتوانیم کمک چشمگیری به اقتصاد خانواده زندانیان کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: 15 زندانی با 23 میلیارد ریال بدهی پرونده آنها در این ستاد تشکیل شد که پس از مذاکره با طلبکاران آنها این میزان بدهی به 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تقلیل پیدا کرد.
سید اسماعیل موسوی افزود: از این میزان 1.5 میلیارد ریال توسط اتاق بازرگانی بندر بوشهر و 200 میلیون ریال آن نیز توسط حسین سلیمانی یکی از خیران هم استانی تامین شد و مابقی را ستاد دیه استان پرداخت کرد.
وی گفت: مهریه، نفقه، دیه(غیر از تصادف) عمده جرائم زندانیان آزاد شده را تشکیل می دهد.
موسوی ادامه داد: شمار زندانیان جرائم غیرعمد استان بوشهر 225 نفر است که از این شمار 120 نفر پرونده آنها در ستاد دیه تشکیل شده و برای آزادی آنها نیازمند کمک های خیران نیک اندیش هستیم.
وی یادآور شد: بعد از ماه رمضان امسال تاکنون 110 زندانی جرائم غیرعمد استان بوشهر آزاد شدند.
موسوی ادامه داد: ستاد دیه استان بوشهر از زمان آغاز فعالیت خود در استان بوشهر تاکنون 24 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان برگزار کرده و از این حیث در رتبه دوم کشور قرار دارد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.