به گزارش ایرنا، طبق معمول هرساله شهر بوشهر مرکز این استان در فصل پاییز و زمستان با مشکل آبگرفتگی خیابان ها و معابر در زمان بارندگی بویژه در ورودی شهر روبرو اما ساعاتی پس از بارندگی خیابان ها تخلیه می شد اما امسال با احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهر و تغییر و تحولاتی که دراین منطقه حاشیه خیابان و میدان ورودی شهر پر آب است و رهگذران و خودروها باید از دریاچه های متعددی عبور کنند.
در زمان حاضر در ورودی شهر در محل ایستگاه اتوبوس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، حوزه علمیه خواهران و واحدهای مسکن مهر در شهرک مسکونی نیایش به دلیل مناسب نبودن زیرساخت ها در اثر بارندگی آبگیرهای متعددی تشکیل و باعث مشکلات و گرفتاری های برای مردم شده است.
همچنین احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی شهر و تغییر مسیر تردد خودروها، باعث تشکیل دریاچه هایی از آب در اطراف باندهای این تقاطع شده طوریکه خودروها در زمان تردد در این مسیرها تا نیمه ارتفاع زیر آب هستند.
این درحالی است که این مسیر راه اصلی ارتباطی ساکنان محلات جنوبی شهر بوشهر از جمله بهمنی، پایگاه های دریایی و هوایی، امامزاده، دواس، مخبلند، سبزآباد، سرتل، رونی، خواجه ها، تنگک ها نیروگاه اتمی و روستاهای بندرگاه و هلیله است که حدود نیمی از جمعیت شهر بوشهر را در خود جای داده است.
همچنین با توجه به مستقر بودن بازار هفتگی بوشهر ( جمعه بازار) در ورودی این شهر مردم برای رساندن خود به این بازار و خرید هفتگی اقلام روزمره باید به آب می زدند و از این درچاه گذر می کردند.
در حالی که مسئولان شهر بر تقویت زیرساخت ها و مبلمان شهری برای جذب هر چه بیشتر گردشگر تلاش می کنند تنها با یک مورد بارندگی مرکز استان بوشهر که باید نسبت به دیگر مناطق استان شرایط بهتری داشته باشد زیرآب می رود و تا چند روز بعد ازبارندگی نیز همچنان شرایط ظاهری شهر نامناسب و اثرات آبگرفتگی باقی است.
این وضعیت زیبنده مرکز استان بوشهر نیست و مسئولان باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنند.
عضوکمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: زیرساخت های شهر بوشهر برای تخلیه آبهای سطحی ناشی از بارندگی مناسب نیست.
اکبرتوسلی با اشاره به اینکه بارندگی هفته گذشته بوشهر را غافلگیر کرد افزود: هرچند آبگرفتگی در بندر بوشهر به لحاظ بندری بودن طبیعی است وباید در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه شود ولی بارندگی هفته گذشته نشان داد که زیرساخت های شهری برای تخلیه آبهای سطح در این شهر با مشکل روبرو است و شکستن درختان، ایجاد گره های ترافیکی، تعطیلی مدرسه ها و ایجاد برخی مشکلات و معضلات متعدد برای شهروندان بوشهری بویژه در محلات جنوبی شهر گواهی براین ادعاست.
وی اضافه کرد: طرح احداث کانال های دفع آبهای سطحی در مرکز بوشهر که براساس نظر کارشناسان در دست اجراست نیمه کاره رها شده و می طلبد با تکمیل این طرح و احداث کانالهای لازم بتوانیم در آینده مشکلات این شهر را در زمان بارندگی کاهش دهیم.
وی بیان کرد: تقاطع غیر همسطح میدان آزادی که از 2 سال پیش آغاز و هنوز دردست اجراست مشکلاتی را به لحاظ ترافیکی و آبگرفتگی برای مردم بوجود آورده و تذکرهای پیاپی شورای شهر به شهرداری به عنوان مجری این طرح ارائه شده است.
توسلی گفت: با وجود اینکه شهرداری می توانست با ایجاد تعاملاتی با پایگاه هوایی مسیرهای انحرافی برای جاری شدن آبهای سطحی را ایجاد کند ولی این کارانجام نشد و امروز مردم با مشکلات متعددی در عبور و مرور روبرو هستند.
وی اظهارکرد: قرار است سازمان پسماند با دراختیار داشتن دستگاه مکانیزه کانال شور(مکنده) آبهای سطحی را پمپاژ کند که این کار زمان بر است.
توسلی گفت: زیرساخت های شهری در بوشهر در شرایط بحرانی است و تلاش می شود با برنامه ریزی این زیرساخت ها تقویت و تغییر کند.
وی تاکید کرد: با نخستین بارندگی وضعیت شهری مرکز بوشهر برای همه نمایان شد که برطرف کردن این مشکلات نیازمند عزم عمومی است.
معاون خدمات شهری شهرداری بوشهر گفت: سازمان مدیریت پسماند با برنامه ریزی های انجام شده قبل از بارندگی اقدام به بازکردن کانال ها و لایروبی آنها کرد و شهر برای بارندگی آماده بود.
عبدالرسول رمضانی با اشاره به بارندگی 118میلی متری هفته گذشته بوشهر افزود: به غیر از سه نقطه شهر مابقی نقاط شهری با فاصله چند ساعت پش از بارندگی آبهای سطحی خارج شد و مشکلی به وجود نیامد.
وی در باره آبگرفتگی جلوی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: این بیمارستان در زمین های آزاد سازی شده از پایگاه دریایی که پیش از این آبهای سطحی این منطقه از راه همین زمین ها روانه دریا می شد احداث شده است اما امروز با ساخت این بیمارستان کار تخلیه آبهای سطحی این منطقه با مشکل روبرو شده است.
رمضانی اضافه کرد: پیش از ساخت این بیمارستان در منطقه یاد شده زیرساخت های لازم برای تخلیه آبهای سطحی فراهم نشده است.
وی در باره آبگرفتگی زیر تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی بوشهر گفت: در چند روز آینده مشکل ارتباط با کانال دفع آبهای سطحی در اول جاده نیروگاه برطرف می شود.
رمضانی ادامه داد: همچنین آبگرفتگی رو بروی میدان میوه و تره بار نیز با ارتباط به کانالهای موجود دفع آبهای سطحی برطرف می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.