به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در گرامیداشت شهیدان مدافع حرم و تجلیل از خانواده شهید محسن حججی در بوشهر افزود: در زمانی که استکبار و مزدوران داخلی جهان اسلام با تمام توان، اعتبارات خاص، تکنولوژی به روز تهاجم و با تشکیل گروهکهای تروریستی به جنگ با اسلام آمده اند تعدادی از جوانان کشورهای مسلمان در اوج این بحران به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: با تمام سرمایه گذاری و حمایت جهان استکبار از گروههای تروریستی برای ایجاد تفرقه و نفاق برای ضربه زدن به اسلام اما بازهم مسلمانان با اتحاد و یکپارچگی آنان را به زانو در آوردند.
صفایی بوشهری گفت: هرچند آتش داعش وجود مبارک جوانان مبارز را سوزاند اما این آتش دامن خودشان را گرفت و در مدت کوتاهی ریشه سست این گروه تروریستی از سرزمین های اسلامی کنده شد.
وی افزود: شهید حججی از مدافعان حرم با شهادت خود زبان گویای همه شهدا شد.
امام جمعه بوشهرگفت: منتظر شهادت بودن شهید حججی بیانگر عمق معرفت و ایمان این جوان مسلمان بود و همانطور که راه امام حسین (ع) ماندگار است راه و نام این شهدا نیز ماندگار می ماند.
پدر شهید حججی نیز گفت: شهید حججی راه را شناخته بود و با شهادت خود باعث معرفی شهیدان دیگر نیز شد.
محمد رضا حججی افزود: شهید حججی و امثال آنها با شهادت خود تلنگری به جامعه اسلامی زدند که نباید هیچ وقت شهید و شهادت را فراموش کرد.
وی تصریح کرد: شهیدان برای ما عزت، غرور، آبرو، امنیت و آسایش را به ارمغان آوردند و روح آنان همواره ناظر بر اعمال و کارهای ماست به همیل دلیل ما باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و از آرمانهای آنها فاصله نگیریم.
پدر شهید حججی با تقدیر از سربازان مقاومت برای نابودی داعش گفت: مهمترین دغدغه شهید حججی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بود.
جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه بسیج مولود انقلاب است گفت: شرایط امروز غرب آسیا همانند سال های نخست انقلاب اسلامی است که با وجود سپاه و ارتش امام راحل تاسیس نیروی مردمی مانند بسیج را ضروری دانست.
سرهنگ حمید خرمدل افزود: دشمن به زعم خود می خواست با فشار و دسیسه انقلاب نوپای اسلامی ایران را نابود کند اما از نیروی بسیج و این پشتوانه مردمی غافل بود.
وی تصریح کرد: دشمن در شرایطی که رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی را دید با تشکیل گروهکهای تروریستی از جمله طالبان، النصره، گروههای تکفیری و داعش عقبه ما را مورد حمله قرار داد.
خرمدل گفت: در این شرایط بود که با تشکیل بسیج در عراق و سوریه در کنار ارتش و با همکاری سایر کشورهای مسلمان این شجره خبیث به زانو درآمد.
وی ادامه داد: شهید حججی یک مسئول، سرتیپ و فرمانده نبود بلکه جوانی 26 ساله بود که با شهادت خود موجب تحقیر داعش و افتخاری برای کشورهای مسلمان شد.
خرمدل با بیان اینکه شهادت شهید حججی باعث جوشش بیشترمسلمانان شد گفت: شهدای مدافع حرم برای اسلام موج آفرین شدند.
وی با تقدیر از سردار قاسم سلیمانی اضافه کرد: هیچ کسی باور نمی کرد داعش به این صورت از بین برود اما با توکل برخدا و تفکر بسیجی ریشه این درخت خبیث در کشورهای اسلامی کنده شد.
خرمدل یادآورشد: خیلی های تصور نمی کردند جوانان امروز به چابکی جوانان دوران دفاع مقدس باشند اما شهید حججی با شهادت خود تمام این فکرها را مخدوش کرد.
در این آئین از خانواده شهید حججی و شهید احمدی جوان تجلیل شد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.