حامد انوشیروانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقات با حضور 2 استان فارس و بوشهر برگزار شد و سایر استان های منطقه جنوب کشور نیز با توجه به همزمانی مسابقات با مدارس، موفق به حضور در این دوره نشدند.
وی بیان کرد: این رویداد بزرگ با حضور 60 نفر برگزار شد که هر نفر سه سهمیه را به خود اختصاص داد.
انوشیروانی یادآور شد: با این سه سهمیه، تا سه بار به شرکت کنندگان اجازه داده شد تا در صورت حذف شدن در گردونه رقابت ها باقی بمانند.
انوشیروانی ادامه داد: سبحان شوشتری نژاد، محمد صادق شفیعی، حسین مهدوی پور از بوشهر عنوان های نخست تا سوم این رقابت ها به خود اختصاص دادند.
رئیس کمیته انجمن بازی های رایانه ای استان بوشهر با اشاره به حذف شرکت کنندگان استان فارس در دوره های نخست گفت: کامران فرگت، کیوان فرگت، محسن محمدی، سعید یزدان پناهی و شهاب حیدرزاده نیز از بوشهر به عنوان های چهارم تا هشتم رسیدند.
وی گفت: نفرات نخست تا سوم این دور از مسابقات به ترتیب 10، 7 و 5 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند و به نفرات چهارم تا هشتم نیز یک میلیون ریال وجه نقد پرداخت شد.
انوشیروانی بیان کرد: نفرات نهم تا شانزدهم نیز جوایزی غیرنقدی معادل یک میلیون ریال دریافت می کنند.
وی یادآور شد: 2 دور نسخت بازی ها به میزبانی باشگاه طلایی به عنوان نخستین باشگاه تخصصی بازی های رایانه ای (ورزش الکترونیک) در استان بوشهر برگزار شد که اسپانسری این دور از بازی ها را عهده دار شده بود.
انوشیروانی افزود: محمد یزدان پناه و محمد صادق آفند نیز در دوره های تخصصی آموزش شرکت کنندگان در پیش از برگزاری مسابقات همکاری داشتند.
رئیس هیات انجمن های ورزشی استان بوشهر گفت: ورزش های الکترونیک از ابتدا در زیر مجموعه ورزش های همگانی بود که بتازگی به عضویت هیات انجمن های ورزشی است و نگاه ویژه ای نیز به سمت آن معطوف شده است.
سید روح الله علوی یادآور شد: رشته بازی های رایانه ای در شورای المپیک آسیا به عنوان یک رشته قهرمانی شناخته شده و در سطح بین المللی نیز مسابقاتی در این بخش برگزار شده است.
وی گفت: با عضویت رشته ورزش های الکترونیک در هیات انجمن های ورزشی اکنون رشته های زیر مجموعه این هیات به 19 رشته افزایش پیدا کرده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.