به گزارش ایرنا، محسن شریفی شایگان روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: هدف از ایجاد شهرک های کشاورزی و شیلاتی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک برای تبدیل کشت های پراکنده به متراکم است.
وی اضافه کرد: همچنین تکمیل زنجیره تولید، بهره برداری بهینه از بخش هایی که پیشتر در آنها سرمایه گذاری کلان صورت گرفته است، استفاده بهینه از ظرفیت زمین های ساحلی استان و حوضه آبرفت آبهای نامتعارف از دیگر هدفهای ایجاد شهرک های شیلاتی و کشاورزی است.
شریفی شایگان اظهار کرد: با پایان مطالعه ایجاد شهرک های کشاورزی و شیلاتی در استان چهار پهنه مستعد و حائز شرایط به وسعت 433 هکتار زمین با پیش بینی 270 هکتار گلخانه در ستاد راهبری استان در شهرستان های دشتستان، دیلم، دشتی انجام شد که تملک زمین، تامین و تخصیص آب (آبهای سطحی و نامتعارف)، برق، گاز و مجوز محیط زیست برای شهرک های مصوب باید انجام شود.
وی ادامه دادکرد: طراحی و تهیه سایت پلن 100 هکتار در شهرک های گلخانه ای مصوب، تملک 2هزار و 600 هکتار از زمین های رودشور شمالی شهرستان گناوه برای ایجاد شهرک های شیلاتی پرورش میگو، پیگیری اجرای 70 هکتار شهرک پرورش میگو به صورت متراکم و فوق متراکم در حاشیه رود خانه مند، گزینش و شروع فرایند تملک چهار منطقه مستعد و حائز شرایط فنی زمین های پشتیبان طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان های تنگستان و دیر در بوشهر اجرا می شود.
وی اضافه کرد: برای احیای مجتمع های نیمه تمام 2 هکتارزمین از مجتمع گلخانه ای چاهگاه به مرحله اجرا رسیده است و فرآیند واگذاری مجتمع گلخانه ای 'اشکالی' به سرمایه گذار داخلی آغاز شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.