به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: هنوز حجم نیاز محرومان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق زلزله زده مشخص نشده و در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه هستیم.
وی اضافه کرد: اما هم اکنون همه نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد نیز در کنار دیگر قشرهای آسیب دیده از کمکهای دولت به زلزله زدگان بهره مند می شوند.
ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود در باره میزان مشارکت های مردمی به نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد در سال جاری بیان کرد: مردم ایران در هفت ماه امسال 10 هزارو 360 میلیارد ریال به نیازمندان کشور کمک کرده اند.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان سال میزان این کمک ها که از درآمدهای زکات، اکرام ایتام، طرح محسنین، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، صدقات، مراکز نیکوکاری، خیریه ها و سایر جشن ها و مناسب تها به دست می آید به 17 هزار و 500 میلیارد ریال برسد.
ذوافقاری اضافه کرد: اگر چه مردم توجه لازم را به حوزه انفاق دارند اما قیمت خدمات مورد نیاز نیازمندان بیش از سال قبل است و کمک های ارائه شده تنها بخشی از نیاز این خانواده ها را جوابگوست.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد با اشاره به اهمیت نقش مردم در محرومیت زدایی تاکید کرد: برای تامین همه نیازهای محرومان مشارکت بیشتر مردم لازم است.
ذوالفقاری، بر ضرورت و اهمیت نقش رسانه ها در نهادینه سازی فرهنگ انفاق و افزایش اطلاعات خیران تاکید کرد.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد گفت: پارسال میزان مشارکت خیران در کشور 14 هزار و 800 میلیارد ریال بود که بدون هیچ هزینه اجرایی از محل درآمد این پول در اختیار مددجویان قرار گرفت.
وی افزود: یک میلیون حامی ایتام و محسنین پارسال چهار هزارو 40 میلیارد ریال به 200 هزار یتیم کشور کمک کردند.
ذوالفقاری یادآورشد: همچنین سال گذشته در بخش صدقات سه هزار میلیارد ریال و در بخش زکات نیز 2 هزارو 700 میلیارد ریال کمک و جمع آوری شد که در استانهای مختلف در حوزه مسکن، آموزش، درمان، جهیزیه، معیشت و اشتغال زایی خانواده های زیرپوشش هزینه شده است.
وی اضافه کرد: کمیته امداد امسال 330میلیارد ریال درآمد در قالب تعامل با خیریه های مختلف تعریف کرده که با توجه به سرفصل های مشترک با خیریه ها تلاش می شود برای مددجویان مشترک در حوزه اشتغال، مسکن، جهیزیه، آموزش و معیشت کار مشترکی انجام شود.
وی تاکید کرد: با توجه به هم افزایی صورت گرفته از محل تعامل با خیریه ها تلاش می شود رضایت مندی مددجویان تامین شود.
وی با اشاره به وجود 10 میلیون خانوار ایرانی خیر و نیکوکار در کشور گفت: در زمان حاضر هشت میلیون خانوار صندوق صدقات دراختیار دارند و یک میلیون مشترک در طرح های اکرام و یک میلیون خانوار نیز در قالب طرح های زکات، عید فطر و قربانی با این نهاد همکاری می کنند.
وی اضافه کرد: با این وجود تلاش می شود کمیت و کیفیت این همکاری و کمک به نیازمندان ارتقا یابد.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد در باره الکترونیکی شدن صندوق ها و جذب کمک های خیران گفت: برای روان سازی در جمع آوری کمک نیازمندان و تنوع بخشی به مشارکت مردم لازم است با توسعه نرم افزارها در قالب اپلیکیشن یواس اس تی، ای تی ام و خدمات الکترونیکی نسبت به جذب درآمدهای مردمی با شیوه های ارزان تر، ایمن تر، کم هزینه تر و سریعتر اقدام شود.
ذوالفقاری بیان کرد: کمیته امداد به منظور سرعت دردسترسی به انفاق، کاهش هزینه جمع آوری و افزایش ایمنی تلاش می کند در جمع آوری صدقات رویکردی الکترونیکی داشته باشد.
وی افزود: با این روش کمک خیران در کوتاه ترین زمان و بدون هیچگونه هزینه اجرایی پول به صورت ایمن و بدون رسوب به این نهاد می رسد و افراد این فرصت را دارند که متناسب با نیت خود اقدام کنند.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد در باره استان بوشهر گفت: با وجود گام های موثر این نهاد در این استان ولی در ارتباط گیری با سازمان بنادرو دریانوردی، گروه های مختلف اقتصادی و بازار استان باید بیشتر تلاش شود.
وی افزود: در این رارتباط کمیته امداد در قالب برنامه ای مدون برای افزایش مشارکت مردم تلاش می کند.
ذوالفقاری اضافه کرد: یکی از این برنامه ها ارتباط گیری با موثران و عواملی است که از این استان در کشور و سایر استانها حضور دارند و ارتباط گیری با افرادی که از این استان در استانهای دیگر سرمایه گذاری کرده اند.
وی گفت: با این روش تلاش می شود سرمایه های این افراد به شکل خاص جمع آوری و در مناطق خودشان جاری شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.