به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این نشست گفت: حدنصاب لازم برای انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری حضور 6 نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر است که در نشست دوم نیز همانند نشست نخست که عصر روز گذشته برگزار شد تنها پنج نفر حاضر شدند و کار انتخاب سرپرست شهرداری برای دومین بار بی نتیجه ماند.
ابوذر دهدار افزود: سومین نشست شورای اسلامی شهر بوشهر برای انتخاب سرپرست شهرداری ساعت 10 صبح روز چهارشنبه هفته جاری بصورت علنی برگزار می شود.
وی ادامه داد: اعضای غایب در این 2 نشست شورای اسلامی شهر بوشهر دلیل حضورنیافتن خود را مشغله های شخصی عنوان کرده اند و امیدوارم در نشست سوم شاهد حضور آنها باشیم.
دهدار یادآور شد: هر عضو شورا چنانچه در 6 نشست بصورت متوالی و یا 12 نشست غیرمتوالی غیبت داشته باشد عضویتش در شورا سلب می شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مانع از تداوم فعالیت شهردار بازنشسته بوشهر شده است.
اکبر توسلی افزود: مصوبه شورای اسلامی شهر بوشهر در نشست روز شنبه هفته جاری در مورد اعلام پایان کار غلامعلی میگلی نژاد شهردار بازنشسته بوشهر در این مسئولیت براساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان انجام شده است.
وی ادامه داد: وقتی قانون موضوع را به صراحت اعلام کرده نیازی به رای کمیته انطباق فرمانداری برای بقای شهردار نیست و در این ارتباط نیازی ندارد شورای شهر در انتظار رای کمیته انطباق فرمانداری بماند و پس از آن اقدام به انتخاب شهردار کند.
وی یادآور شد: اکنون مهم ترین ارگان شهری بدون مدیریت است و چنانچه اتفاق ناگواری نیز در سطح شهر رخ دهد بدون شک مسئولیت آن بر عهده شورای شهر خواهد بود.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر بوشهرگفت: در ارتباط با شهردار بوشهر شاهد تناقض های زیادی در بین مسئولان ذیربط هستیم و بین صحبت ها و نحوه عملکرد آنها توازنی وجود ندارد.
روح الله نصرتی افزود: وقتی میگلی نژاد نمی تواند به عنوان شهردار فعالیت کند دیگر رای کمیته انطباق برای چه باید شورا را معطل انتخاب شهردار کند.
دیگر عضو شورای شهر بوشهرگفت: از ابتدای فعالیت شورا تاکنون از همکاران خود گلایه ای نداشته و همه اختلاف ها را اختلاف سلیقه تلقی می کردیم.
طاهره شمشیری افزود: ولی اکنون می بینیم برخی از اعضا از بیرون هدایت می شوند و افرادی که برای انتخاب سرپرست شهرداری بوشهر حاضر نمی شوند، باید بدانند که در محضر خدای خود نیز باید پاسخگو باشند.
شورای اسلامی شهر بوشهر با توجه به اینکه براساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، روز بیستم آبان ماه جاری زمان پایان مشغول بکار بودن بازنشستگان اعلام شده بود، در نشستی در این روز با رای مثبت 6 نفر و رای ممتنع سه نفر از اعضای این شورا پایان فعالیت میلگی نژاد بازنشسته را در مسئولیت شهرداری بوشهر مصوب و اعلام کرد.
همچنین شورای اسلامی شهر بوشهر این مصوبه را برای تایید نهایی به کمیته انطباق فرمانداری بوشهر فرستاد تا پس بررسی و تایید نهایی این کمیته، این شورا نسبت به انتخاب شهردار یا سرپرست برای شهرداری اقدام کند.
در پی ارسال این مصوبه به کمیته انطباق فرمانداری، عباس جمشیدی فرماندار بوشهر ضمن تایید دریافت این مصوبه شورای شهر بوشهر در کمیته انطباق در روزیکشنبه (21 آبان)، اعلام کرد: این کمیته طبق قانون 2 هفته فرصت دارد تا مصوبه شورای شهر بوشهر را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.
فرماندار بوشهر گفته است: نشست های کمیته انطباق فرمانداری هر 2 هفته یکبار آن هم در روزهای یکشنبه برگزار می شود.
اکنون با توجه به اینکه یکشنبه هفته آینده شهادت امام رضا (ع) و تعطیل رسمی است و نشست کمیته انطباق تشکسل نمی شود، بدون سرپرست ماندن شهرداری بوشهر باعث نگرانی برخی اعضای شورای اسلامی اسلامی این شهر شده است به همین دلیل در 2 روز اخیر اقدام به برگزاری 2 نشست برای انتخاب سرپرست شهرداری کرد اند که به علت حضور نیافتن چهار نفر از اعضای شورا در این نشست ها شمار اعضای حاضر برای انتخاب سرپرست شهردرای به حد نصاب لازم ( حضور 6 نفر از اعضای شورا) نرسید.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.