به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز یکشنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح جمع آوری کاغذهای باطله در سطح مدارس و ادارات بخش کاکی با شعار محوری کاغذ زباله نیست در مدرسه آیت الله ریگدان با حضور دانش آموزان و شماری از مسئولان آغاز شده است.
وی بیان کرد: در این ارتباط مقرر شده با تهیه سطل های مخصوص در مدارس شهر کاکی و تعدادی از ادارات، همه کاغذهای باطله توسط شهرداری جمع آوری و به مراکز بازیافت انتقال پیدا کند.
دلشب ادامه داد: ﻣﻬﻤﺘرین و نخستین ﮔﺎﻡ ﺑرﺍﻱ ﺩﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﻳک برنامه منسجم ﺑﺎﺯﻳﺎﻓت وﺗﻔﻜﻴک ﺩﺭ ﻣﺒدﺍ است که در این ارتباط پیشنهاد می شود در مدارس، ﺩﻓﺎﺗر ﺍﺩﺍﺭﻱ، ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ها و غیره ﻛﻪ ﻋﻤده ﺯﺍﻳدﺍﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﺎﻏذ است سطل های ﻭﻳژﻩ ای در اتاق ها و راهروها برای جمع آوری آنها جانمایی شود.
وی گفت: در سالهای گذشته نسبت اهمیت و توجه مدارس به آموزش مسائل محیط زیستی به کودکان در سطح جامعه بسیار بالا رفته که همین امر باعث افزایش طرح های خلاقانه ای در فضای مدارس شده است.
دلشب افزود: نقش سازمان ها و انجمن های مردم نهاد نیز بسیار پر اهمیت شده و به عنوان گروه هایی متخصص و آگاه در سطح جامعه به روشنگری و آموزش دغدغه های زیست محیطی مشغول شدند.
وی گفت: این رخداد آغاز فعالیت سمن های زیست محیطی در عرصه عمومی استان بوشهر از سال 93 شکل گرفته که همچنان نیز تداوم دارد.
بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی در فاصله 120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.