به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز شنبه در آیین برگزاری انتخابات شورای پیام گزار سلامت شهرستان دیر افزود: چالش‌های بسیار زیادی در محیط پیرامونی ما وجود دارد که سلامت ما را در هر لحظه با آسیب روبرو می‌کند.
وی اضافه کرد: کنترل همه عوامل تاثیر گذار بر سلامت که در برپایی اهداف عالیه سلامت نقش دارند کار دشواری است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: عوامل اجتماعی تاثیر گذار بر سلامت که در لایه های مختلف اجتماع وجود دارند بیشتر در حوزه و اقتدار حاکمیتی وزارت بهداشت و درمان نیستند و دیگر سازمان‌ها سهم 75درصدی دارند که باید نقش خود را در ارتقای سطح سلامت مردم ایفا کنند.
وی افزود: با توجه به ضرورت نقش همه دستگاهها در سلامت مردم شورای پیام گزار سلامت با استناد به نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت شهرستان و نقش انکارناپذیری که دستگاه‌های اجرایی در مراحل گوناگون ایجاد، حفظ و گسترش سلامت دارند، تشکیل شده است و ایفای نقش دستگاه‌ها در ارتقای سطح سلامت جامعه از اولویت‌های آن محسوب می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: شورای پیام گذار سلامت نقشی مهم دراحصا وشناسایی مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت و تدوین سند جامع سلامت دارد.
وی اظهار کرد: سند جامع سلامت شهرستان، سندی راهبردی است که سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی، محیطی جامعه در آن لحاظ شده است که این سند با بکار گیری و استفاده از تمامی ظرفیت انسانی و نخبگان منطقه تنظیم و تدوین می‌شود.
آخوندی با تاکید بر نقش دستگاه‌ها در تدوین سند جامع سلامت شهرستان گفت: تعامل، همکاری و هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در تدوین جامع و دستیابی به اهداف این سند خواهد داشت.
وی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مسئول در عرصه سلامت شهرستان، اجرای برنامه‌های جامع سلامت به نحو مطلوبی دنبال شود.
با رای نمایندگان ادارات، علی یوسفی به عنوان رئیس شورای پیام گزار سلامت شهرستان دیر انتخاب شد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.