حمزه اعتماد سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از دغدغه اصلی مردم شهرستان دیر بویژه تجار در امر صادرات لایروبی اسکله بود.
وی با اشاره به مرزآبی 95 کیلومتری و وجود معادن غنی در این شهرستان اضافه کرد: با انجام لایروبی بندررتجاری ظرفیت پهلوگیری انواع شناورهای با تناژ بالا فراهم می شود.
فرمانداردیر افزود: با آغاز فصل کشاورزی و تولید محصول گوجه فرنگی و با توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی این بندر می تواند به عنوان نقش موثری در افزایش صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس ایفا کند.
وی گفت: بزودی اسکله الی شمالی برای پهلوگیری شناورهای باری که کالای خود را تخلیه کرده آماده خواهد شد و اسکله صادراتی بخش خصوص فعالیت خود در امر صادرات انجام می دهد.
رییس اداره بندر و دریانوردی دیر نیز گفت: با لایروبی بندر تجاری دیر کشتی های با سطح آبخور چهارمتر و نیم در حال جذر کامل می توانند پهلو بگیرند.
حسین دادمهر افزود: بندر دیر پایانه صادراتی مواد غذایی به کشورهای حوزه خلیج فارس است.
مسئول واحد عملیات لایروبی بندر تجاری دیر گفت: عملیات لایروبی به عمق چهار و نیم متر و با حجم لایروبی 160 هزار متر مکعب به مدت 75 روز انجام می شود.
عبدالامیر کاظمی افزود: روزانه به مقدار دو هزار متر مکعب گل فشرده و سنگ سخت بوسیله یک لوله بطول یکهزار و 500 متر از عمق دریا لایروبی می شود.
6045/7207**خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.