غلامعباس حسینی روز دوشنبه در گفت وگو ایرنا افزود: مهم ترین هدف از نشت یابی این خطوط جلوگیری از به وجود آمدن سوانح، بهره برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگی های زیست محیطی است.
وی اضافه کرد: پارسال با ارائه آموزش های صحیح و برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و دستگاه های پیشرفته، تلاش شد این مهم با دقت و کیفیتی بالا انجام شود.
حسینی افزود: مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته، همه خطوط گازرسانی شهرها و روستاهای استان در سال جاری با دقت مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفته اند که این فرایند همزمان با برنامه زمان بندی شده اجرا شده است.
وی اضافه کرد: نشتی در خطوط لوله و تاسیسات گازی به دلایل مختلفی شامل خوردگی، سایش، آسیب های مکانیکی، عیب های باقیمانده از زمان ساخت و بلایای طبیعی به وجود می آید و این موضوع، پایش و ارزیابی نشت گاز از خطوط لوله و تاسیسات گاز را می طلبد.
حسینی بیان کرد: با انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر تاسیسات، ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت این سرمایه ملی نیز جلوگیری می شود.
وی با اشاره به سرعت بخشی در فرایند عملیات بازرسی خطوط گازرسانی افزود: یکی از اقدامات قابل توجه در این زمینه کاهش زمان نشت یابی خطوط گازرسانی استان با توجه به حجم بالای طرح های اجرا شده و در دست اجراست که در این زمینه علاوه بر سرعت بخشی به امور، تمام توان خود را به منظور انجام عملیاتی دقیق و با کیفیت بکار گرفته ایم.
وی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده، بازرسی از همه ایستگاه های تقلیل فشارگاز استان و نیز کنترل کیفی تمامی اقلام پروژه ای با هدف ارزیابی کیفیت و نیز بررسی رعایت استانداردهای لازم در اجرای پروژه ها انجام شده است.
حسینی گفت: در این بررسی و بازدیدها، با هدف ارتقا و اطمینان از صحت تجهیزات فنی بکار گرفته شده در لوله‌های انتقال و توزیع گاز استان ضمن برگزاری جلسه با پیمانکاران، نیازهای موجود به سرعت بررسی و پیگیری می‌ شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.