در ادامه این مطلب آمده است: لغو مکرر پروازها در فرودگاه بوشهر به دلیل شرایط نامساعد جوی، نصب دستگاه کمک ناوبری را ضروری کرده و طی سال های اخیر بارها این مهم از سوی افکار عمومی مطرح گردید.
به گزارش «خلیج فارس»؛ طی دو سال گذشته، مدیرکل سابق فرودگاههای استان بوشهر اگرچه از نصب تجهیزات موسوم به 'آی.ال.اس' برای فرود هواپیما در شرایط نامساعد جوی در این فرودگاه خبر داده بود، اما در پی لغو پروازها همزمان با مه گرفتگی یا گردوغبار، اعلام کرد: این دستگاه در انتظار تست نهایی می باشد.
تازه ترین خبر در این خصوص به نشست پنجشنبه شب مدیرکل فرودگاههای بوشهر با استاندار مربوط می شود که دهقان منشادی خبر داد: با بهره برداری از سامانه ای.ال.اس در فرودگاه بوشهر، ضمن حل مشکل لغو پرواز ناشی از کاهش دید، نشست و برخاست هواپیم امکان‌پذیر شد.
اما به فاصله یک روز از این خبر، 4 پرواز صبح شنبه فرودگاه بوشهر در مسیر تهران و بالعکس به دلیل مه گرفتگی و کاهش دید لغو شد تا مسافران را سرگردان کند، خصوصا افرادی که حتی بلیط شب را برای برگشت به بوشهر خریداری کرده و برای برنامه کاری یا درمانی در تهران برنامه ریزی داشتند.
این موضوع، علامت سوال جدی درباره فعالیت و کارایی دستگاه کمک ناوبری به وجود آورده است.
اما مدیرکل فرودگاههای استان در این خصوص می گوید: دستگاه آی.ال. اس یا کمک ناوبری خلبان در فرودگاه بوشهر تا میزان دید 1200 متر قادر به فراهم کردن امکان فرود هواپیما است، درحالی که بر اثر مه صبحگاهی امروز، میزان دید خلبان به کمتر از 800 متر رسید.
دهقان منشادی با بیان اینکه درصورت اضافه کردن بعضی تجهیزات، امکان دید تا 550 متر نیز می رسد تصریح کرد: برای برخی فرودگاههای بزرگ کشور چنین امکاناتی تامین شده است.
این توضیحات در شرایطی می باشد که برخی کارشناسان معتقدند: جانمایی فرودگاه بوشهر به گونه ای است که در اغلب موارد بر اثر مه یا گردوغبار، میزان دید به زیر هزارمتر می رسد و عملا این دستگاه در بسیاری از زمان های موردنیاز، کارایی لازم را ندارد.
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.