بهروز قره‌بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش کالاهای صادراتی از گمرکهای استان بوشهر در 6ماه نخست امسال هفت میلیارد و 391 میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییرای نداشته است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکهای استان بوشهر شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سنگ گچ و آهک، هندوانه و خربزه است.
قره‌ بیگی با اشاره به مقصد کالاهای صادراتی استان بوشهر گفت: کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه و مالزی مبدا کالاهای صادراتی استان بوشهر است.
وی گفت: همچنین در این مدت 605 هزار تن کالا به ارزش یک‌ میلیارد و 282 میلیون دلار در نیمه نخست امسال از گمرکهای استان بوشهر به کشور وارد شده است.
سرپرست گمرکهای استان بوشهر با بیان اینکه واردات کالا از گمرکهای این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد اظهارکرد: کالاهای وارداتی از گمرکهای 14 گانه استان بوشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 17 درصد و از لحاظ ارزش 22 درصد افزایش نشان می‌دهد.
قره‌بیگی افزود: خودروی، موز، برنج، اجزا و قطعات موتورسیکلت، لاستیک خودرو، اجزا و قطعات خودرو، کره حیوانی، چای سیاه، اسباب بازی و دستگاه‌های تهویه مطبوع عمده کالاهای وارداتی به گمرکهای استان بوشهر است.
وی افزود: چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، کره جنوبی، هند، اکوادور، کویت، نیوزیلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی عمده کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به گمرکهای استان بوشهر است.
قره بیگی با اشاره به اینکه 14 گمرک در استان بوشهر خدمات لازم به بازرگانان و فعالان تجاری و اقتصادی ارائه می‌دهند اظهار داشت: برای تسریع در ارائه خدمات به بازرگانان و فعالان اقتصادی، گمرکهای استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است.
وی با تاکید بر نقش مهم استقرار سامانه جامع امور گمرکی در ارائه خدمات مطلوب به تجار بیان کرد: با نصب سامانه جامع گمرکی هرگونه فعالیت در عرصه صادرات و واردات و ترخیص کالا با سیستم الکترونیکی انجام می‌شود که از بروز تخلفات و اشتباه جلوگیری می‌کند.
سرپرست حوزه نظارت گمرکهای استان بوشهر با اشاره به اجرای برنامه‌های مهم برای افزایش خدمات به صادر کنندگان اظهار کرد: کوتاه کردن فرایند مراحل اداری کالاهای صادراتی، حذف تشریفات برای صادر کنندگان از گمرکهای مبدا و مقصد و ادغام مراحل ارزیابی از برنامه‌های مهم امسال گمرک در استان بوشهر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.