حسن قلندری روز شنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی در جمع خبرنگاران افزود: امسال 60 درصد دانش آموزان معادل 120 هزار نفر زیر پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: هدف از المپیادهای ورزشی مدرسه ها شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی و هدایت آنها در دوره های مختلف است.
قلندری اظهار کرد: افزایش سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش دانش آموزان به مدرسه، شادابی و نشاط در بین دانش آموزان، تقویت هویت ملی و اسلامی، توسعه ورزش همگانی و مشارکت پذیری تمام دانش آموزان، معلمان و اولیا از جمله هدف های المپیاد ورزشی درون مدرسه ای است.
وی افزود: برای رسیدن به ارتقای کیفیت درسی در مدرسه ها باید به سلامت جسمانی و تقویت روح نشاط و شادابی در بین دانش آموزان پرداخته شود.
قلندری در باره طرح حیاط پویا گفت: امسال این طرح نیز در 60 درصد مدرسه های استان بوشهر اجرا می شود.
وی با بیان اینکه پارسال سه هزار دانش آموز در مسابقه های استانی شرکت کردند ادامه داد: همچنین 30 تیم ورزشی از مدرسه های استان به مسابقه های کشورهای اعزام شدند.
وی در باره فضاهای ورزشی مدرسه های استان بوشهر گفت: سرانه فضای ورزشی روبسته استان 31 سانتی متر مربع و فضای روباز 80 سانتی متر مربع است.
قلندری با بیان اینکه پرداختن به ورزش دختران از اولویت های آموزش و پرورش در سال جاری است اظهار کرد: سرانه فضای روبسته ورزشی دانش آموز دختر استان بوشهر کمتر از 10 سانتی مترمربع است.
وی یادآور شد: تنها 20 مدرسه استان بوشهر مجهز به سالن ورزشی روبسته هستند که این جوابگوی نیاز دانش آموزان دختر نیست.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: رویکرد امسال این معاونت زمین احداث چمن مصنوعی در مدارس است که در این ارتباط تاکنون 35 مدرسه به زمین چمن مصنوعی مجهز شده و انتظار می رود این تعداد به 50مدرسه افزایش یابد.
وی افزود: 10 درصد جمعیت دانش آموزی استان بوشهر در مدرسه های غیرانتفاعی مشغول به تحصل هستند و مدرسه هایی که فضای ورزشی مناسبی ندارند باید از سالن های ورزشی استفاده کنند.
قلندری اظهار کرد: امسال 17 میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز فضای ورزشی مدرسه های استان بوشهر تصویب و برای نخستین بار نیز 27 صدم درصد از مجموع 9 درصد مالیات برارزش افزوده نیز به ساخت و ساز فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اختصاص می یابد.
وی اظهار کرد: در این ارتباط سهم استان بوشهر 38 میلیارد ریال است.
قلندری در باره استخر شنای دانش آموزی گفت: پنج استخر نیمه تمام در بوشهر، کنگان، خورموج، برازجان، گناوه و دیلم در دست ساخت است که تنها استخر بوشهر تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی بیان کرد: امسال تنها برای استخرهای شنای کنگان و دشتی اعتبار تخصیص یافته و برای مابقی هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است.
قلندری اظهار کرد: رشته شنا برای پایه سوم ابتدایی در نظر گرفته شده است این درحالی است که دانش آموزان استان بوشهر فضایی برای پرداختن به این رشته ورزشی در اختیار ندارد.
وی تاکید کرد: امروز سواد حرکتی در کنار سواد آموزشی در بچه ها رشد نمی کند و بیشتر کودکان با فقر حرکتی روبرو هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در باه پیشگیری گفت: اجرای طرح های ویتامین دی برای 45هزار دانش آموز، آهن یاری برای 36هزار دانش آموز، وارنیش فلوراید برای دانش آموزان ابتدایی، سلامت نوجوانی برای یکهزار دانش آموز روستایی شبانه روزی، تنبلی چشم، پیشگیری از ایدز از جمله طرح های پیشگیری قابل اجرا در سال جاری است.
وی با اشاره به فعالیت 120 مربی بهداشت در مدرسه های استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 200 مربی بهداشت در مدرسه های استان کم داریم که این کمبود نیرو از طریق رابطان بهداشت جبران می شود.
قلندری در باره طرحهای آسیب های اجتماعی گفت: امسال طرحهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای 45 درصد دانش آموزان استان اجرا می شود.
وی اجرای نمایشگاههای سیار، مداخله در فوریت های اجتمایع، فعال کردن کمیته های پیشگیری از آسیب ها، توانمند سازی روان اجتماعی و طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) در بوشهر و دشتستان به صورت پایلوت را از جمله این فعالیت ها عنوان کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.