به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان اعلام کردند: جاده ساحلی دیر به بوشهر در بخش بردخون شهرستان دیر به دلیل کم عرض بودن هر سال تلفات جانی و مالی دارد و به جاده مرگ معروف شده است.
آنان خواستار رسیدگی مسئولان و توجه به تعریض این جاده شدند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اعتراض به وقوع تصادف‌ شب گذشته و فوت یکی از اهالی روستای الی شمالی و خطرناک بودن مسیر این جاده شماری از مردم روستاهای الی شمالی و جنوبی در ابتدای جاده این روستا حاضر شدند که این تجمع منجر به مسدود شدن این محور شد.
نامدار درویشی بیان کرد: تعریض این جاده از دیر تا مسیر شرکت متانول کاوه به طول پنج کیلومتر در دست اجراست و این طرح متوقف نشده بلکه پیمانکار طلبکار بوده و در زمان حاضر متعهد شده که این طرح را به اتمام برساند.
وی افزود: هم اکنون مردم معترض در حال متفرق شدن هستند و از شرکت متانول کاوه نیز درخواست شده که در تکمیل این طرح تسریع کند.
درویشی گفت: جاده دیر به سمت بردخون به طول 60 کیلومتر است که به دلیل تلفات جاده ای و تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین و منتهی شدن به شرکت های متانول، سیراف انرژی و شرکت های پیرامونی دیگر و خروجی در آینده به پارس شمالی بسیار خطرناک شده است.
یکی از فعالان اجتماعی شهرستان دیر نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی جاده دیر به سمت بردخون تنها راه دسترسی روستاهای ضلع غربی به مرکز این شهرستان است که ابتدایی ترین استانداردها را ندارد و این عامل باعث بروز تصادفات و تلفات جاده ای متعدد شده است.
بهروز حقیقت افزود: طرح تعریض جاده دیر به بردخون مدتی است که نیمه تمام رها شده است که جمعه شب باعث بروز تصادف و از بین رفتن مادر و مصدوم شدن فرزند و پدر یک خانواده شد.
وی اضافه کرد: تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی در فضای مجازی در درخواستی از دادستان شهرستان دیر خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شدند.
بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو سواری سمند در مسیر ارتباطی دیر به سمت بوشهر در محل روستای الی شمالی بخش بردخون که ساعت 18:10 جمعه شب رخ داد، یک تن کشته و 2 تن که همگی از اعضای یک خانوده بودند، مصدوم شدند.
جاده ساحلی دیر به بوشهر یکی از محورهای ارتباطی حادثه خیز این استان است و سالانه شمار زیادی از مردم جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند و متحمل آسیب ها و خسارت های زیادی می شوند.
شهرستان دیر با 64 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی ** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.