به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس روز جمعه به نقل از محمد مشکین فام افزود: اکنون پس از 15 سال توسعه فازهای پارس جنوبی به انتهای راه نزدیک شده ایم طوریکه حدود 70 میلیارد دلار برای توسعه این فازها هزینه شده و 85 درصد راه شده است و امیدواریم در 18ماه آینده بجز فاز 11 باقی فازها تکمیل شود.
وی یادآورشد: تا اتمام همه فازها طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی 413 حلقه چاه تولیدی گاز حفر، 40 سکوی دریایی نصب، بیش از 3500 کیلومتر خط لوله 32 اینچ و 13 پالایشگاه (شامل هشت پالایشگاه در عسلویه و پنج پالایشگاه در پارس 2 تنبک) احداث می شود.
مشکین فام ادامه داد: با تکمیل این فازها روزانه 730 میلیون مترمکعب گاز، یک میلیون بشکه میعانات گازی، 10 میلیون تن ال پی جی، 10 میلیون تن اتان و پنج هزار تن گوگرد به عنوان محصول ثانویه از پارس جنوبی تولید خواهد شد.
مشکین فام با بیان اینکه شرکت نفت و گاز پارس تاکنون درگیر توسعه پالایشگاه های فازهای پارس جنوبی بوده است گفت: از این به بعد برای فلر ریکاوری و کاهش آلاینده های پالایشگاه ها و پساب های صنعتی اقدام می کنیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت ایتالیایی 'انسالدو' گفت:‌ شرکت نفت و گاز پارس تصمیم داشت با هدف تامین برق خود برای ساخت یک نیروگاه مستقل 1000 مگاواتی در تنبک (پارس 2) اقدام کند.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه منجر به تلفیق 2 پروژه تولید برق و کاهش سوزاندن گازهای مشعل می شود و منافع زیادی را برای شرکت نفت و گاز پارس می تواند به همراه داشته باشد و علاوه بر هدف اولیه، هدف ثانویه کاهش آلایندگی هم مد نظر قرار می گیرد.
از سال 1374 عملیات اجرایی طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر آغاز شده و تاکنون از مجموع 24 فاز توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی 18 فاز به بهره برداری رسیده و 6 فاز دیگر در دست اجراست که تا پایان سال 1397 باید همه این طرح ها به بهره برداری برسد.
هم اکنون از 18 فاز در بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه 540 میلیون مترمکعب گاز تولید می شود.
6043**
خبرنگار و انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.