به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز جمعه به نقل از حمیدرضا عراقی در بازدید از پالایشگاه های گاز مجتمع پارس جنوبی افزود: با وارد مدار شدن فازهای جدید در مجتمع گاز پارس جنوبی، تا پایان امسال روزانه 70 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگترین مرکز تولید گاز در کشور است اظهار داشت: بیش از 70 درصد گاز مصرفی کشور از فازهای این مجتمع عظیم گازی تامین می‌شود که این خود جایگاه منطقه پارس جنوبی در این عرصه مهم را نشان می‌دهد.
وی با یادآوری اینکه هیچ مشکلی در تامین گاز در فصل سرما و زمستان وجود ندارد افزود: مشترکان گاز در بخش‌های مختلف باید صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا از بروز مشکل احتمالی جلوگیری شود.
عراقی از افزایش تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد و اضافه کرد: اکنون روزانه 540 میلیون متر مکعب گاز از فازهای پارس جنوبی تصفیه و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود که این میزان با افتتاح فازهای جدید افزایش می‌یابد.
معاون وزیر نفت بیان کرد: تولید گاز از فازهای مجتمع گاز پارس جنوبی تا پایان امسال روزانه به بیش از 600 میلیون متر مکعب می‌رسد.
از سال 1374 عملیات اجرایی طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر آغاز شده و تاکنون از مجموع 24 فاز توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی 18 فاز به بهره برداری رسیده و 6 فاز دیگر در دست اجراست که تا پایان سال 1397 باید همه این طرح ها به بهره برداری برسد.
هم اکنون از 18 فاز در بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه 540 میلیون مترمکعب گاز تولید می شود.
6043**
خبرنگار و انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.