معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بوشهر گفت: 6 هزار و 43 نفر از دانش آموزان افغان در 479 مدرسه این استان به صورت رایگان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا، محمود قاسمی اظهار داشت: از این تعداد، سه هزار و 414 نفر پسر و 2هزار و 629 نفر دختر هستند.

قاسمی افزود: چهارهزار و 642 نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی، هزار و 55 نفر در مقطع متوسطه اول، 315 نفر در متوسطه دوم، 24نفر در مدرسه استثنایی و هفت نفر در پیش دبستانی آموزش می‌بینند.
 
به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، شهرستان بوشهر با هزار و 626 نفر و دشتستان با هزار و 459 نفر بیشترین تعداد دانش آموزان افغان را دارند و شهرستان دیلم نیز با 14 نفر کمترین دانش آموز افغان را به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: در زمان حاضر همه دانش آموزان افغان در کنار دانش آموزان ایرانی درمدرسه‌های استان مشغول به تحصیل هستند و همه قوانینی که برای دانش آموزان ایرانی اعمال می‌شود برای آنها نیز قابل اجرا و معتبر است.
 
قاسمی ادامه داد: آن دسته از اتباع افغان که گذرنامه و ویزای ایرانی دارند مجاز به سکونت درهرنقطه‌ای از استان هستند و فرزندان آنها مشکلی برای تحصیل ندارند اما اتباعی که دارای انواع کارت‌های آمایش و تابع اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی هستند، سکونت آنان در شهرستان‌های گناوه و دیلم ممنوع است.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: برای برطرف کردن مشکل تحصیل فرزندان این افراد اولین منطقه آزاد و نزدیک به این شهرستان‌ها که شامل بخش شبانکاره می‌شود برای پذیرش این دانش آموزان مهیا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.