به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز دوشنبه در نشست با مدیران پارک علم و فناوری و شرکت‌های فعال دانش بنیان در حوزه محصولات و فناوری شهری افزود:امروزه شهر هوشمند و الکترونیک به عنوان راهکار بی‌بدیل حل معضلات شهری مورد توجه شهرسازان و مدیران شهری واقع شده است.
وی یادآورشد:شهرداری سازمانی گسترده با حوزه فعالیت بسیار وسیع است که پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به این نهاد بسیار کمک کنند.
رییس شورای اسلامی شهر بوشهر بر ضرورت گسترش نگاه علم محور در سیستم مدیریت شهری تاکید کرد.
وی گفت: اجرای پروژه‌های علمی درطرح‌های شهری در کاهش هزینه‌ها و توسعه تکنولوژی بومی نقش بسیار موثری دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: شهرداری بوشهر و سازمان‌های وابسته می‌توانند در زمینه نیازهای فناورانه خود نظیر فناوری اطلاعات، حمل و نقل، مدیریت پسماند، فضای سبز، فرهنگی، معماری و شهرسازی و دیگر عرصه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان تعامل خوبی داشته و از ظرفیت این شرکت‌ها در توسعه شهری استفاده کنند.
وی با تاکید بر ایجاد بانک ایده در حوزه شهری بوشهر گفت: بانکی که بتواند ایده‌های نو به مدیریت شهری ارائه دهد می‌تواند یکی از زمینه‌های تعامل شورا و شهرداری در استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اظهارداشت: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان لزوما به معنای سیاست‌های حمایتی نیست و قابل تعریف در زمینه مشارکت‌های پایدار میان شهرداری و شرکت‌ها است.
دیگر عضو شورای اسلامی شهربوشهر نیز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش‌آفرینی خوبی در توسعه داشته باشند و باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند.
طاهره شمشیری اضافه کرد: توسعه و گسترش مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید و اشتغال امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: شهرداری باید در زمینه محورهای مدیریت شهری از شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز رشد، شرکت‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنان توجه ویژه‌ای داشته باشد.
شمشیری گفت: شرکت‌های دانش بنیان از توانمندی‌های بالایی در تولید خدمات و کالاها برخوردارند و این شرکت‌ها می‌توانند در کاهش هزینه‌های شهرداری و ارتقاخدمات ارائه شده به شهروندان مؤثر باشند.
بوشهر از سال گذشته در جمع پنج منطقه ویژه علم و فناوری کشور قرار گرفته و در این راستا پروژه تبدیل آن به شهر هوشمند مورد توجه قرار گرفت.
در این راستا چندی پیش یکی از شرکت های بزرگ علم و فناوری اتریش از بوشهر و زیرساخت های مورد نیاز شهر هوشمند بازدید کردند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.