عبدالرضا عالی‌پور روز پنج شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره قرآن از پرشورترین و وزین‌ترین جشنواره‌ هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور اجرا می شود.
وی بیان کرد: این جشنواره به منظور شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط ‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.
عالی پور افزود: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دیگر هدف برگزاری جشنواره قرانی یاد شده است.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات قرآنی بیش از 500 نفر نام نویسی و از طریق سامانه برخط ثبت نام کردند که از این شمار 35 درصد خانم‌ها و 65 درصد آقایان هستند.
عالی پور با اشاره به اینکه مسابقه رشته قرآنی مفاهیم به صورت اینترنتی برگزار می شود گفت: جشنواره قرآنی در رشته های حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، صحیح خوانی نماز و مفاهیم ویژه بخش خانم‌ها روز 20 مهر ساعت هشت صبح در مسجد امام خمینی (ره) روستای نظرآقا شهرستان دشتستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در بخش برادران روز 21 مهر ساعت هشت صبح در مسجد توحید شهرستان بوشهر در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، صحیح خوانی نماز و مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت
عالی پور با اشاره به رشد 10 درصدی شرکت کنندگان جشنواره قرآنی «مدهامّتان» نسبت به سال گذشته اظهار داشت: طی احکامی محبوبه آبسته به عنوان کمیته ارزیابی و هماهنگی داوران، حواء خضری به عنوان کمیته امور خواهران، احمد موحد به عنوان کمیته تدارکات و پشتیبانی، مهدی رومزی به عنوان مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، حامد فکوری و عباس فخری به عنوان اعضای کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی معرفی شدند.
وی افزود: احمد شکریان نیز به عنوان کمیته امور برادران و مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» استان بوشهر، سلمان گورکی به عنوان مجری مسابقات در کانون فرهنگی و هنری توحید شهرستان بوشهر و غلامعلی رحمانی به عنوان مجری مسابقات در کانون فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان دشتستان معرفی شده‌اند.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.