علیرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: افرادی که وظیفه تهیه و توزیع آب، چای و مواد غذایی بین عزاداران را دارند باید دارای کارت معاینه پزشکی معتبر بوده و در هنگام ارایه خدمات، بهداشت فردی را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به تقارن ایام سوگواری امام حسین(ع) با فصل پاییز و برای پیشگیری از سرما خوردگی، عزاداران حسینی دقت لازم را در زمینه پوشش مناسب این فصل داشته باشند.
مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: موادغذایی نذری پخته شده بیش از 2 ساعت در فضای باز نگهداری نشود و در توزیع آن تنها در ظروف یکبار مصرف گیاهی مجاز انجام شود.

حسن ذبیحی با اشاره به اینکه برای شستن سبزی در نذورات از محلول ضد عفونی کننده سبزیجات که در داروخانه ها موجود است استفاده شود افزود: رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز و تهیه و نصب کپسول اطفای حریق به منظور حفظ و جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در اماکن برگزاری مراسم ضروری است.
وی بیان کرد: برای نظارت بر رعایت نکات و اصول بهداشتی در هیات های عزاداری، بازرسان بهداشت محیط همزمان با سراسر کشور نسبت به پایش همه موکب ها و هیات های عزاداری در ایام عزاداری اقدام خواهند کرد.
ذبیحی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف به منظور شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی می توانند با سامانه ارتباط مردمی به شماره 190 تماس بگیرند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.