به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در این آیین گفت: این خانه ها با 50 متر زیربنا در 300 روستای استان بوشهر احداث شده است.
احمد لطفی افزود: هفت هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد این استان (30 درصد از مددجویان کمیته امداد استان بوشهر) مسکن ندارند که مشارکت خیران برای برطرف کردن این مشکل ضروری است.
مدیرکل کمیته امداد امام استان بوشهر، گروه هدف این طرح را خانواده‌های بی‌سرپرست روستایی، زنان سرپرست خانوار عائله‌مند و افراد از کار افتاده روستایی معرفی کرد.
وی بیان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی در 300 روستا در 10 شهرستان استان بوشهر 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
لطفی با اشاره به اینکه امسال مشکل مسکن یکهزار و 486 مددجوی استان بوشهر درقالب طرح های ساخت، تعمیر و اسکان موقت برطرف می ‌شود افزود: در این ارتباط 130 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه ساخت سر پناه مناسب و ایمن برای خانواده‌های تحت حمایت، از رسالت‌های مهم این نهاد است اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در 3 تا 5 سال آینده مشکل مسکن همه این مددجویان تحت حمایت استان برطرف شود.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: 694 طرح محرومیت‌زدایی با اعتبار 193 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان بوشهر اجرا شده است.
سردار علی رزمجو افزود: تامین جهیزیه یکهزار نوعروس هرکدام به مبلغ 50میلیون ریال، تهیه و توزیع چهار هزار و 563 بسته های معیشتی به ارزش 9میلیارد 75میلیون ریال، تامین پنج هزار و 500 مترمربع فرش به ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون ریال، تامین 12هزار و 500 مترمربع موکت برای خانه مددجویان به ارزش یک میلیارد ریال، اعزام تیم های پزشکی، ایجاد بیمارستان های صحرایی، و اعزام 20 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی از جمله این فعالیت هاست.
وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی مهم برای محرومیت‌زدایی استان بوشهر تدوین شده است بیان کرد: در نیمه دوم امسال عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی در نقاط محروم و روستایی استان بوشهر آغاز می‌شود.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: سهمیه‌ این سپاه در ساخت خانه ویژه مددجویان روستایی استان 295 واحد تعیین شده که 250 واحد آن با 59 میلیارد ریال تکمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه سرپناه مهم‌ترین نیاز انسان برای زندگی است تاکید کرد: در راستای محرومیت‌زدایی در استان بوشهر، گام‌های موثری برداشته شده و با هماهنگی گروه‌ها طرح‌های مهم اجرا شده است.
رزمجو، فعالیت در عرصه عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشت و درمانی را از جمله سرفصل‌های محرومیت‌زدایی در استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: ساخت 600 واحد مسکونی کار خداپسندانه و مرد‌م ‌پسندی است که با همکاری کمیته امداد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نقاط محروم استان بوشهر تکمیل و امروز تحویل شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.