به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری یکشنبه شب در سی و نهمین سالگرد شهادت حجت الاسلام ابوتراب عاشوری افزود: شهید عاشوری لحظه ای در راه خدا توقف نکرد و اینکه می بینیم بعد از سالیان سال از او به این شکل تکریم می شود نشان از عزت اوست.
وی افزود: تمامی عواملی که باعث عزت و به کمال رسیدن انسان می شود در شهید عاشوری وجود داشته است و به همین خاطر خداوند او را چنین محترم قرار داده است.
صفایی بوشهری گفت: شهید عاشوری به خاطر ارادتی که به سید و سالار شهیدان داشت و ذاکر اهل بیت بود سالروز شهادتش نیز در سوم محرم قرار گرفت تا ارتباط معنوی وی با این ماه برقرار باقی بماند.
امام جمعه بوشهر بیان کرد: شهید عاشوری شخصی با ایمان، علم، مجاهدت و دارای تقوی بود که علاوه بر داشتن این فضیلت ها آنها در بین مردم ترویج می داد.
وی مجاهدت و شهادت در راه خدا را از عوامل عزت خواند و افزود: این عوامل به شخص، خانواده، ملت و دین آن شهید عزت می بخشد و به همین خاطر شهید عنصر عزت آفرینی است.
شیخ ابوتراب عاشوری فرزند شیخ عباس متولد 1312 هجری شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است که 13 آذر 1357 شمسی به دست مأموران رژیم پهلوی در بوشهر ترور شد.
وی تحصیلات حوزوی را در نجف و قم تا درجه اجتهاد ادامه داد و برای تبلیغات مذهبی به بوشهر آمد و در بوشهر مقدمات تأسیس مدرسه علمیه را فراهم کرد و به فعالیت علیه نظام شاهنشاهی پرداخت و در سال 1357 شمسی مورد تعرض و اذیت مأموران پهلوی قرار گرفت و سرانجام در همین سال به ضرب 6 گلوله عوامل طاغوت ترور شد.
رژیم پهلوی اجازه نداد مراسم تشییع جنازه و کفن و دفن در بوشهر انجام شود و لذا پیکر وی به روستای (چغادک) در نزدیکی بوشهر که هم اکنون به شهر تبدیل شده منتقل و در حسینیه‌ای که خودش بنیان نهاده بود به خاک سپرده شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.